dimarts, 7 de novembre del 2023

Costa Cabirolera des de Font Terrers

Distància: 15'5km

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. Heu de passar la població de Gósol, i desprès de 2 retombs forts, agafar el trencall cap a Font Terrers. (pista una mica delicada per cotxes baixos)

Notes: Ruta força ben senyalitzada en pràcticament tot el camí.

El tram final de pujada al Costa Cabirolera és una mica pedregós, però sense cap dificultat tècnica.

Panoràmica des del Costa Cabirolera

Sortiu de Font Terrers per la pista, on hi la barrera. Aneu seguint el GR fins arribar a un trencall, aquí seguiu indicacions cap el Coll de les Bassotes. Bonic tram aquest, i força solitari. Un cop arribeu al Coll de les Bassotes, seguiu uns metres per la pista fins on hi ha un pal indicador. Allà, aneu a buscar un corriol al davant vostre, a l'esquerra.

Aquest corriol no és més que una drecera que puja tot recte i força dret amunt, fins que arribeu a dalt de tot, al Prat Llong, on el camí ja no puja tant decididament. Heu d'estar atents a aquí a trobar marques vermelles i fites a l'esquerra. Un cop localitzades seguiu les marques i arribeu al pas per accedir als Cortils, una petita vall bastant solitària al vell mig de la serra del Cadí.

Baixeu per un tram força dret i rocallós fins arribar al fons de la vall, aquí heu de trobar les marques del GR 150.1, que se'n fila fort amunt, a l'esquerra, en direcció al Costa Cabirolera, imponent al vostre davant. Aneu avançant direcció a la paret est del Costa Cabirolera, que sembla infranquejable.

Un cop a sota aneu seguint marques de GR i pugeu molt fort amunt, per terreny molt inestable i pedregós. A finals de primavera encara hi podeu trobar congestes que poden dificultar els últims metres, però la neu es pot esquivar fàcilment per sobre les roques. Un cop a dalt de tot aneu uns metres a la dreta i arribeu a dalt del cim de la Costa Cabirolera, el cim més alt del Berguedà.

Per tornar, desfeu tot el camí que heu fet fins aquí.