diumenge, 27 de juny del 2021

Pico Boum per la Vall de Remuñe

AccésHeu d'anar fins a la població de Benasque i d'aquí agafar la carretera que puja direcció Llanos del Hospital. Quant arribeu al trencall, obvieu-lo i seguiu carretera amunt, que al cap de pocs quilòmetres s'acaba. Just al final veureu a l'esquerra l'accés del camí al Valle de Remuñe, on al davant i podeu aparcar el cotxe.

Notes: El Pico Boum és un dels tres mils menys trepitjats, i això fa que el camí d'accés des del Valle de Remuñe sigui bastant precari. Fins al Ibonet de Remuñe podeu anar seguint perfectament el camí, seguint la traça o les marques de sender. A partir d'aquest punt el camí desapareix i ja pràcticament només us podeu anar guiant seguint fites o via GPS.

La canal d'accés al Pico Boum és una canal força dreta, on a l'inici i pot haver una petita rimaya on s'ha de parar atenció i no prendre mal. Al baixar es pot ràpel·lar, però si la roca no està mullada i es va amb compte es pot baixar tot des-grimpant.

Para atenció a no agafar la canal de més a l'esquerra, on es veuen unes fites a dalt de tot. Per aquí anireu a parar a un coll on hi ha l'inici de la Cresta del Boum al Malpàs. També es pot pujar des d'aquí al Boum, però la grimpada és molt més exposada i s'ha de vigilar on es posen peus i mans. Si us agrada l'aventura aquesta és la vostra.

Comenceu el camí que va pujant suaument i sense pèrdua. Mica en mica us aneu endinsant a la vall, que es va tancant i comenceu a veure els primers salts d'aigua. Arribeu a un trencall on hi ha un petit pont, aquí vosaltres continueu recte, seguint el curs del riu. Per aquest camí haureu de traspassar un parell de torrents, on depen de com baixi l'aigua us serà difícil no mullar-vos.

Aviat arribeu al petit Ibonet de Remuñe, a la vostre dreta. Aquí i tenint com a referència unes indicacions en una pedra, aneu cap al petit estany. A partir d'aquest punt el camí desapareix i ja només us guiareu per les fites. Generalment es van trobant i es pot anar seguint la direcció correcte, però en cas de dubte, assegureu-vos bé d'anar avançant sempre seguint fites. A partir d'aquí el GPS us pot treure d'algun que altre dubte.

Guanyeu alçada ràpidament, les vistes de la vall, la Forca de Remuñe i el Perdiguero al fons són brutals. La direcció del traçat canvia cap al nord, i ja s'encara direcció al Boum, que comenceu a veure la punta al fons. A partir d'aquest punt es possible que comenceu a trobar neu a principis d'estiu.

Desprès d'una bona pujada arribeu a sota el Boum, aquí ja veieu la canal per on heu d'accedir al pic. És la canal de més a la dreta, amb una roca una mica més fosca que les altres. ATENCIÓ a les fites que es veuen a dalt de tot de la canal de més a l'esquerra, no en feu cas, us portaran a l'inici de la cresta   Boum-Malpàs i la dificultat canvia radicalment.

Bé, situats a l'inici de la canal de més a la dreta, pareu atenció també a la rimaya que pugui haver-hi. Nosaltres ens la vam trobar bastant tancada, tot i que a la punta de tot la caiguda de 2 metres no ens la treia ningú. Un cop a la canal no busqueu pujar pel mig d'aquesta, el millor és desplaçar-se cap a l'esquerra i anar buscant les petites terrasses de roca que ajuden a anar grimpant amunt. Ja a dalt la carena, una petita grimpada per la cresta i esteu a dalt del Pico Boum.

Per baixar, aprofiteu les terrasses que heu fet servir per pujar, i així us podeu estalviar el fet de muntar el ràpel. Si no ho veieu clar, teniu un parell d'instal·lacions de ràpel per ajudar a baixar, tot i que la última és fa des d'un únic clau, vell i oxidat, aquí seria convenient reforçar-lo. Un cop a baix, ja només us queda baixar pel mateix lloc per on heu vingut.