dimarts, 10 de juliol del 2018

La Riba - Farena - La Riba (Riu Brugent)

Accés: Heu d'anar fins a La Riba, entre Vall i Montblanc. Aparqueu abans d'arribar al semàfor que hi ha al mig de la població, al Carrer de la Fàbrica

Notes: Ruta llarga, que transcorre en varis trams de corriols una mica tapats i perdedors, però amb una mica de sentit de la orientació es pot anar avançant. Si es vol portar GPS ajudarà força a seguir endavant.

Al Clot d'en Goda i han molts camins i racons, aneu amb compte d'anar seguint el camí senyalitzat o si més no, el més fressat. En cas de dubte torneu enrere.

Sortiu del Carrer de la Fàbrica i aneu avall, feu una corba tancada a la dreta i passades unes cases adossades agafeu una pista a mà esquerra, que passa pel darrere d'aquestes. Més endavant la pista arriba al Riu Brugent, traspasseu-lo i agafeu un corriol a mà esquerra que s'enfila amunt. Poc més enllà arribeu al Molí del Mas, amb una gran bassa al cap d'amunt. Seguiu pel corriol i arribeu a un trencall senyalitzat, aquí seguiu indicacions cap en Clot d'en Goda, a l'esquerra.

Desprès de poca estona i algunes que altres escales i trams ben arranjats arribeu al Clot d'en Goda, un magnífic racó, ple de grans pedres, ombrívol i a on si amaga un toll d'aigua molt maco, el Toll dels Alemanys. Un cop vist seguiu pel camí, que més endavant surt del clot i es troba amb un tram de rec. Aquí, abandoneu el corriol i seguiu el rec a l'esquerra. Més endavant el rec queda tapat i el corriol continua cap a l'esquerra, traspassant el Riu Brugent, on per cert, aquí fa un bonic toll d'aigua blau turquesa.

Continueu i arribeu a una gran tub, seguiu el tub a la dreta, fins a una resclosa, aquí, seguiu un corriol a l’esquerra que fa un zig-zag i surt a la carretera. Seguiu-la amunt uns metres, fins que davant del Molí de les Truites heu d'abandonar la carretera i agafar un corriol que baixa avall, traspassa el Brugent un altre cop i arribeu al davant del molí. Seguiu corriol amunt, que comença a enfilar-se de valent, i també a tapar-se una mica de sota bosc. Pujareu de valent, ben a prop de la Penya Roja, imponent davant vostre. Arribeu a un trencall senyalitzat, vosaltres a la dreta, cap a La Xina, sisi, jajaj, cap a La Xina.

Avanceu amb dificultat, per un corriol força brut, fins que més amunt ja aneu avançant per una tartera, amb infinitat de fites. Aneu pujant, direcció cap els Cingle de les Garrigues. Arribats als cingle, el recorreu cap a l'est, amb unes vistes magnífiques de La Riba. El corriol acaba sortint del cingle i pujant a dalt, on desprès de fer un canvi de direcció, ara cap a l'oest, el corriol surt a una pista. Aquí seguiu-la a l'esquerra. Més endavant arribeu a un gran tancat, quant trobeu una altre pista seguiu-la a l'esquerra, seguint el tancat.

Seguiu per aquesta pista sense abandonar-la en tot moment, i seguint cap a l'oest. La pista en un moment donat s'acaba i es converteix en corriol, aquí seguiu tot recte, no agafeu el corriol de la dreta. Aquest corriol baixa fort cap baix el Barranc del Moltorrent. Un cop a baix aneu lleugerament a la dreta i agafeu un corriol a l'esquerra, que s'enfila barranc amunt. Desprès d'una pujada no massa llarga sortiu a una pista, traspasseu-la, continueu recte i sortiu a la pista un altre cop, seguiu-la a la dreta. En poca estona sortiu a la carretera, arribeu fins al petit nucli de El Pinetell.

Seguiu pel carrer principal tot recte, sortiu del nucli, i continueu per la pista, que voreja una finca. Ara heu de seguir marques de sender local (verdes i blanques) per un corriol que va avançant per dins d'una pineda. El corriol surt a la carretera, traspasseu-la i seguiu-lo a l'altre costat. El corriol va avançant paral·lel a la carretera fins que arriba en un punt on ja no el podreu seguir més i haureu de seguir carretera avall. Arribeu a una corba on hi surt una pista que va a La Bartra, vosaltres ni cas, seguiu uns metres carretera amunt per buscar un corriol que surt just a sobre d'un marge, a la dreta. Seguiu per aquest corriol sense pèrdua, que força tro més amunt enllaça amb el PR-C 20, que heu de seguir de cara avall, i amb 5 minuts arribeu al bonic poble de Farena.

Des de Farena comença el tram més bonic de la ruta, el del Riu Brugent. De Farena a La Riba els trencalls estant quasi bé tots senyalitzats, així que tot i troba algun tram força tapat, no tindreu problemes per anar-los seguint.

Passareu pel Congost de l'Escreix, on hi han instal·lades trams de passarel·les i passamans per anar avançant riu avall. També us anireu trobant diferents molins, testimonis del passat industrial del riu. Desprès de força estona sortiu a la carretera i aneu avall. Aquí trobareu algun tram de riu perfecte per refrescar-se. A partir d'aquí i seguint indicacions cap a La Riba, traspasseu el riu i aneu amunt. Arribats a una pista sortiu als Tres Pilans, 3 grans bloc de pedra que semblen posats expressament en aquest lloc. Desprès d'una forta pujada agafeu un altre corriol que ja comença a dirigir-se més clarament cap a La Riba.

Abans, passeu pel costat del Mas de la Pasquala, on hi ha la font a sota la pista. Ara, tot seguint la pista arribeu amb poca estona a La Riba, on desprès de baixar fort avall per diferents carrerons i carrers arribeu un altre cop al carrer a on teniu el cotxe, aquí aneu a l'esquerra i arribeu just a on teniu el cotxe.