dissabte, 25 de juliol del 2020

Engolasters - Estany de l'Illa - Pic dels Pessons

Accés: Heu d'anar fins a la població d'Encamp, i d'aquí pendre direcció cap a Engolasters. Pocs abans d'arribar a l'estany i enmig d'una corba trobareu un aparcament a mà esquerra on podeu deixar el cotxe.

Notes: Ruta molt llarga i feixuga, sobre tot si torneu per la Vall de les Agols, on el camí és molt costerut.

La ruta està molt ben senyalitzada en tot moment.

Sortiu de l'aparcament i aneu a buscar el GR-11, que transcorre pel Camí de les Fonts. No heu d'abandonar el GR-11 fins passat l'Estany de l'Illa, ara mateix a més de 3h caminant. Be, passeu pel Coll Jovell, més avall arribeu a Ràmio i seguiu amunt, tot remuntant l'espectacular Vall del Madriu, amb el riu Madriu que us acompanyarà bona part de la pujada.

Obvieu qualsevol trencall que aneu trobant, vosaltres sempre amunt remuntant tota la vall, fins que desprès de força estona pujant arribeu al'espectacular Refugi de l'Estany de l'Illa. Abans però passeu pel trencall que haureu d'agafar al baixar, indicat com a Camí de les Agols.

Bé, situats al refugi continueu pujant en direcció a la presa de l'Estany de l'Illa. Vorjeu-lo per la dreta fins al final. Aquí comença un empinat corriol que avança en forma de Zig-Zag fins que arribeu a la Portella dels Pessons. Aquí ja només us queda seguir la carena a l'esquerra i arribar al cim dels Pic dels Pessons, on les vistes són espectaculars.

Un cop descansats baixeu avall, tornant a passar per l'estany i el refugi, fins arribar al trencall senyalitzat del camí de les Agols. Ara aneu seguint aquest camí, senyalitzat amb pintura groga. La primera part es força planera, amb algun que "sube - baja", però sense guanyar ni perdre massa desnivell.

Arribats a un coll molt ample, on a l'esquerra teniu el Cap dels Agols i la Tossa de Braibal, comença el descens més vertical. Aneu perdent metres molt ràpidament fins que arribeu desprès de força estona baixant al Refugi de les Agols. Aquí apareu atenció a no seguir baixant per la vall i agafar un camí que surt darrere de la font.

Aquest camí també és força vertical, sobretot quant entra de ple al bosc. Aneu baixant sempre seguint la mateixa direcció. Ja quasi bé a baix de tot veieu a mà dreta el Camí de les Pardines, però vosaltres aneu seguint pel corriol, fins que desprès d'una inesperada i feixuga pujada, en poca estona arribeu a on teniu el cotxe.