dissabte, 11 de desembre del 2021

Torreta de Cadí des de Josa de Cadí

AccésHeu d'anar fins a la població Josa de Cadí, i aparcar a l'entrada del poble

Notes: Ruta ben senyalitzada fins pràcticament a dalt de tot, això si, amb força neu us costarà anar trobant marques sobretot des de Coll Jovell fins a dalt la carena.

No i sol haver perill d'allaus normalment, tot i que s'ha de tenir precaució si hi han grans acumulacions de neu, sobre tot a dalt de la carena.

Sortiu de Josa de Cadi i traspasseu la carretera per anar a buscar una pista que surt just davant vostre. Aquí ja trobeu marques del GR 150.1, que heu de seguir pràcticament fins a dalt. Passeu pel costat de l'ermita de Santa Maria de Josa i aneu seguint amunt. Sense pèrdua aneu pujant mica en mica, sense grans rampes. Desprès d'uns 3km arribeu a Coll Jovell.

Aquí ja comença la pujada més empinada, per un corriol força costerut i en alguns llocs una mica perdedor, si porteu GPS per aquest tram no estarà de més. Aneu pujant sense descans, sempre amunt i buscant les marques, tot i que amb neu, algunes no les veureu o costaran de trobar. Desprès de força estona sortiu a dalt de la carena.

Des d'aquí teniu 2 opcions. Seguir tot recte el GR per anar a buscar el fil de la carena i des d'allá, carenejar a l'esquerra fins a la Torreta, o anar en diagonal a l'esquerra directe cap a la Torreta, que és l'últim turó que es veu al fons (des-aconsellable si hi ha perill d'allaus). Nosaltres vam optar per fer la diagonal, ja que no hi havia massa quantitat de neu degut al vent.

Bé, feu el que feu, arribeu sense pèrdua al cim e la Torreta de Cadí, un dels millor miradors que hi han a la serra, tot i que nosaltres no varem enganxar massa bon dia, i feia un vent i fred de la hòstia. Un cop vist, heu de tornar pel mateix lloc on heu vingut, parant atenció a la baixada pel corriol dret.