dilluns, 14 de novembre del 2022

Via Integral del Sol i la Lluna (V)

Desnivell: 150

AccésHeu d'anar fins al poble de la Juncosa del Montmell, i d'allà seguir indicacions cap a l'àrea de lleure del Montmell, just al costat de l'Esglèsia Nova del Montmell.

Notes: Escalada força interessant, amb un parell de llargs d'estrènyer les dents.

Personalment, a mi el segon llarg em va costar. Llegint ressenyes no sembla que tingui cap transcendència, però la placa que has de passar no la vaig encarar bé, o em vaig encaparrar en un punt donat. Vaig suar per passar-la.

ATENCIÓ!!!: A la segona reunió no s'ha de seguir per uns parabolts que estant al recte, heu de sortir a l'esquerra. A la tercera reunió veureu també una instal·lació amb un cable rovellat, vosaltres ni cas, la via segueix tot recte, cap a un pont de roca que teniu al davant.

S'ha de parar atenció a seguir correctament la via, si no s'està atent, es pot perdre fàcilment i acabar enredat entre altres vies.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre la via.

Sortiu de l'aparcament i aneu a buscar la pista de més amunt. De seguida trobeu un camí a mà dreta que puja amunt, agafeu-lo. Als pocs metres trobeu un pal indicador i un corriol a mà dreta, agafeu-lo en direcció cap a Can Magí Vidal. Avenceu per aquest estret corriol parant atenció a trobar unes fites a mà esquerra, just al davant d'un panell informatiu sobre la vegetació. Enfileu-vos amunt tot seguint fites i aneu a buscar la canal d'inici de la via, ben visible des d'aquí baix.

Primer llarg: 20mts (V): Ben vertical des del principi però en molt bones mans. Just abans de la reunió hi ha un pas amb una mica de panxa, però a males es pot passar una mica a l'esquerra.

Segon llarg: 20mts (IV+): Surt vertical també, i de seguida s'arriba a una placa llisa una mica exposada i amb sortida fineta. A mi personalment em va costar passar-la, ja sigui per encarar-la malament o no trobar bones mans etc...

Tercer llarg: 30mts (IV): Petit flanqueig a l'esquerra, per acabar pujant pel costat d'una canal herbada. El tram més fàcil de la via.

Quart llarg: 20mts (V): Per nosaltres el millor llarg. Sortida fàcil per anar a buscar caminant la paret del davant. Paret molt vertical, on la clau estar en fer servir l'escletxa que teniu a la dreta i pujar a la bavaresa.

Un cop acabat, heu de sortir caminant pel millor lloc que pugueu fins arribar a la Creu del Montmell. Des d'aquí agafeu corriol de baixada i aneu tirant avall. En compte que el camí està força desfet. Podeu passar per l'Ermita de Sant Miquel, i tirar recte avall, per retornar fàcilment a on teniu el cotxe.