dimarts, 4 de juliol del 2017

Roques d'en Benet - La Franqueta - Estrets d'Arnes

Accés: Heu d'anar fins a la població d'Arnes, a la comarca de la Terra Alta. Un cop a la població seguiu indicacions cap Els Estrets i agafeu una pista. La pista està ben indicada, en bon estat i és apta per a tots els cotxes. Desprès d'uns 4 quilòmetres arribeu al final de la pista i ja podeu aparcar.

Notes: La pujada a les Roques d'en Benet es fa per alguns trams bastants pedragossos, però sense cap mena de problema.

Sortiu de l'aparcament i aneu pista amunt, per la pista per on heu arribat amb cotxe. Enmig d'un revolt d'esquerres abandoneu la pista i seguiu recte per un altre pista. Aneu seguint recte obviant algun que altre trencall, fins que passats uns camps a mà dreta i enmig d'un revolt d'esquerres heu d'abandonar aquesta pista i girar cap a la dreta, per una altre pista. En pocs metres passeu pel costat d'un dipòsit d'aigua i poc més enllà la pista s’acaba i es converteix en corriol.

Seguiu aquest corriol que acaba sortint a un coll, el Coll Arenal, d’es d’aquí busqueu unes fites que marxen avall. Desprès d'una petita estona baixant arribeu a una petita riera, traspasseu-la i sortiu a una pista asfaltada, seguiu-la uns metres a la dreta per acabar abandonant-la per una altre pista a l'esquerra en direcció a les Roques d'en Benet. Heu de seguir aquesta pista durant molta estona, en ascens però suau, i acostant-vos cada cop més a l'impressionant cara nord de les Roques d'en Benet, imponent d'amunt vostre.

Desprès de pujar força estona, la pista canvia de vessant i ara passeu per la vessant sud. Aquí heu de parar atenció a trobar una canal a mà dreta, bastant pedregosa i senyalitzada amb fites. Agafeu aquesta canal, que puja molt fort per un tram molt pedregós, passeu pel costat de La Forada, un finestra natural enmig de la paret. Continueu amunt seguint fites fins que sortiu a un coll, aquí el corriol descendeix i surt a un altre corriol més fressat, ara aneu a la dreta, de cara amunt. Més amunt el corriol s'endinsa en una canal molt pedregosa i acaba sortint a dalt els petits prats que hi han a les Roques d'en Benet.

Ara, seguiu el corriol a l'esquerra que fent una ultima petita remuntada acaba a dalt de tot de les Roques d'en Benet, on les vistes als 360º són impressionants, no hi ha res que us tapi les impressionants vistes. Un cop vist, baixeu fins al trencall que ve de La Foradada, deixeu el trencall a mà esquerra i baixeu uns metres avall fins arribar a un trencall de corriols, el de la dreta continua baixant avall, vosaltres agafeu el de l'esquerra, que puja tot seguint fites.

Aquest corriol desprès de pujar per un petit tram rocallós, transcorre per un tram planer, ben arran de precipici i amb unes bones vistes. El corriol surt a una pista, ara continueu recte cap a l'altre costat. El corriol acaba sortint a un prat, el Coll Botana, on hi han les runes d'un antic mas. Aquí pareu atenció a buscar un corriol que travessa el prat, uns metres més amunt d'una antiga feixa. El corriol està senyalitzat amb marques vermelles i fites. Metres més endavant el corriol comença a pujar de valent i acaba sortint a una tanca de fusta, per passar a l'altre costat d'una tanca.

Uns metres més avall sortiu a una pista, aquí segui-la a la dreta. Haureu de seguir aquesta pista uns 5 quilòmetres fins que arribeu a una masia ben a prop de l'Àrea de la Franqueta. Al costat de la masia veureu un antic forn de Pega-Quitrà i una antiga carbonera. Un cop vist seguiu indicacions fins a l’àrea de La Franqueta, un cop a l’àrea aneu seguint el corriol que transcorre per marge esquerra del riu.

Aquest corriol transcorre ben a prop del riu, on si us desvieu per alguns dels seus corriols a mà dreta podreu gaudir dels seus esplèndids tolls d'aigua. Desprès d'un primer tram per on ja trobareu algun tram de camí arranjat arribeu a una altre esplanada, amb unes parets de roca impressionants davant vostre. Ara traspasseu el Riu Estrets i gireu a l'esquerra tot seguint el camí arranjat que transcorre riu avall. Esteu entrant pròpiament dit al que serien Els Estrets d'Arnes, un barranc amb nul·la vegetació i traspassat per un riu que forma gorgs d'aigua cristal·lina, sens dubte el millor lloc per banyar-se de tota la ruta. Ja només us queda seguir uns metres més avall per arribar al cotxe.