dimarts, 15 d’agost del 2017

La Creu d'Alins

Distància: 3'5km

Accés: Heu d'anar fins a la població d'Alins i aparcar a algun dels varis aparcaments que hi han. L'excursió comença al pont que dona accés al càmping que hi ha a l'altre costat i que creua el riu Noguera de Vallfarrera.

Notes: La pujada fins el Botanal es fa per camí força bo i fàcil de seguir, a partir del Botanal amunt teniu 2 variants. Nosaltres al pujar vam anar per la ruta directe, que puja fort amunt, passant per varis passos de roca i molt dret. Si aneu amb nens millor passeu per la que vam fer servir per baixar, ja que tot i ser força costerut també, és un camí més fàcil de seguir i de més bon caminar.

Traspasseu el pont que dona accés al càmping i ja a l'altre costat aneu a la dreta, pel costat d'un rec per on corre l'aigua abundantment. Poc més endavant heu de veure un camí a mà esquerra senyalitzat amb marques grogues, seguiu-lo. Ara el camí, desprès de passar per un petit prat i traspassar un petit torrent puja decidit amunt seguint marques. El camí no para de pujar en cap moment i puja decidit amunt. Desprès d'uns 30 minuts arribeu al Botanal, lloc on la nit del 23 de Juny al fallaires baixen les seves falles fins al poble d'Alins.

Des d'aquest punt i pocs metres camí amunt veureu unes fites a mà dreta. Pels que vulgueu anar pel camí més ràpid, gireu a la dreta i seguiu les marques de PR que us guiaran amb uns 20 minuts a la Creu d'Alins, pels que no vulgueu arriscar o aneu amb nens seguiu tot recte i aneu seguint les marques grogues, en tots 2 casos el camí us portarà al mateix lloc, la Creu d'Alins, un perfecte mirador del poble i de la petita vall on està enclavat, se'ns dubte una gran excursió sense necessitat de pujar cap gran cim.

Per tornar és millor fer-ho pel camí que no va tant directe, seguir les marques grogues i anar baixant pel corriol enmig d'un petit torrent. Del Botanal fins a baix es baixa pel mateix camí que heu fet servir per pujar.