dimecres, 30 de novembre del 2022

Santuari de Corbera - Rasos de Dalt - Peguera

Distància: 17,5km

AccésHeu d'agafar la carretera que puja cap a l'antiga estació d'esquí de Rasos de Peguera. A l'alçada del càmping de Font Freda, heu de girar a la dreta en direcció a Espinalvet i seguir per aquesta estreta carretera fins arribar al Santuari de Corbera, on heu de deixar el cotxe.

Notes: Ruta ben senyalitzada en pràcticament tot el camí i camins fàcils de seguir.

Sortiu del santuari per un corriol amunt, en direcció cap a Rasos de Peguera. Aneu seguint marques de PR i en no massa estona passeu pel costat de la masia enrunada de Can Déu. Seguiu amunt pel corriol. Més enllà trobeu un trencall a mà dreta, obvieu-lo i seguiu amunt. Al cap d'una estona arribeu a la Font de Tagast, amb la seva mina just al darrere.

Darrere de la font i neix un corriol, agafeu-lo. Seguint pel corriol, aneu pujant amunt, cap a les parets del fons. Les vistes des d'aquí ja són brutals. Desprès de pujar una bona estona arribeu a dalt del Pla de la Bassa. Aquí continueu a l'esquerra seguint marques del PR. Aneu-vos decantant cap a l'esquerra, per pujar fins a la Torre dels Enginyers,  per una pista una mica difuminada. Ja a dalt arribeu a la Torre dels Enginyers, mirador excepcional de la zona.

Ara baixeu avall, agafant un camí una mica a mà esquerra per on baixeu fins a la Collada de Rasets, on hi ha una petita bassa. Seguiu amunt, sense un camí clar, però seguint fites. De seguida seguiu el camí evident fins a sortir a dalt d'un pla, on a mà esquerra i amb l'ajuda de fites arribeu al Rasos de Baix (tot i que el cim oficial que surt als mapes està més a la dreta).

Ara seguiu fites i arribeu a dalt de la pista de l'antiga pista d'esquí, ara mig invadida pels arbres. Seguiu avall, pel cantó dret de la pista, seguint un corriol. Ja a baix de tot arribeu al Coll de la Creu de Cabrer, on heu d'anar amb tendència cap a la dreta. Aquí heu d'estar atents a trobar una antiga senyal rovellada a mà esquerra, on hi veieu una senyal de pintura groga. Aquesta senyal indica el corriol que tot seguint-lo per una forta pujada arribeu al cim de Rasos de Dalt.

Un cop vist, tornen enrere fins a baix de tot. Aquí, aneu a buscar una pista que surt a la dreta. Seguint aquesta pista traspasseu les antigues pistes de Rasos i en poca estona arribeu al que era l'accés principal de l'estació. Aquí, agafeu una pista a la dreta que baixa avall. Aneu seguint sempre pista principal fins que ja bastant avall trobeu un pal indicador. Ara aneu a la dreta, seguint marques de PR en direcció a Peguera.

En poca estona ja veieu l'antic poble de Peguera, enclavat en un indret idíl·lic. Aneu cap a l'entrada del cementiri i allà, a la dreta, i continua el corriol que veníeu seguint fins ara. Aneu baixant pel costat del torrent mentre passeu per antigues edificacions de les mines. Aneu baixant sense pèrdua fins a sortir a una pista. Ara, ja enllaceu amb les marques del GR 107 (el Camí dels Bons Homes).

Seguiu marques avall, sense pèrdua. Passeu per alguna edificació més i per un túnel per on hi circulava l'antic carrilet per treure el carbó. Passat el túnel trobeu un trencall. Aquí, abandoneu la pista i enfileu-vos corriol amunt, en direcció cap a l'Estany. Aneu pujant fort al principi, per anar pujant més suau a mesura que aneu avançant. Desprès de força estona sortiu a l'inici d'una pista.

Continueu seguint marques del GR i aneu avançant per la pista. Més enllà, passeu per la masia de l'Estany i sempre seguint marques del GR i desprès d'una última pujada arribeu un altre cop al santuari.