dijous, 12 de maig del 2022

Refugi Caro Nou - Mola del Boix - Cova de Vidre - Mont Caro

AccésHeu d'anar fins a la població de Roquetes, i allà agafar la carretera en direcció al Mont Caro. Més amunt obvieu el trencall per pujar fins el Mont Caro i seguiu per la carretera en direcció al Refugi de Caro Nou. Heu d'aparcar a l'aparcament que hi ha just al davant del refugi, a l'altre costat de la carretera.

Notes: Ruta força ben senyalitzada en pràcticament tot el recorregut. El tram més a "l'aventura" és un cop pugeu a dalt de Barturi, on per anar fins a la Mola de Boix i posteriorment seguir per la carena per baixar fins a trobar el camí que ve de l'Embarronat de Carles.

Sortiu de l'aparcament carretera amunt. Arribats al trencall seguiu avall fins que arribeu a l'Ermita de Mare de Dèu del Mascar, a la vostre esquerra. Seguiu el corriol que surt del darrere de l'ermita i més avall repreneu la pista. Segui per la pista força estona, seguint les senyals de la Travessa dels Estels del Sud. Arribeu a un trencall, on hi ha un pal indicador, aquí cap avall, seguint la pista que baixa fins a baix de tot.

Passeu pel costat de la Font dels Bassets i poc més
enllà arribeu a l'aparcament de la Font de Cova de les Avellanes. Arribeu al final del torrent, on hi ha una font i un dipòsit d'aigua. Aquí agafeu el corriol que surt al costat del torrent i que de seguida puja fort amunt. Desprès d'una llarga pujada, sortiu a un lloc una mica més planer, on hi ha una altre font. Aquí seguiu el corriol a l'esquerra i desprès d'una estona sortiu a un petit coll, on ja traieu el cap a l'altre costat de la vessant.

Continueu seguint el corriol que transcorre per sota d'una gran paret per arribar a un petit indret on hi han uns exemplars de Teix impressionants. Seguiu corriol amunt i sortiu als plans de Marturi, on hi queden molts pocs arbres solitaris. Aneu fins a la carena, i d'aquí aneu cap a l'esquerra. Aquí no hi ha cap camí definit, heu d'anar avançant per la carena buscant el millor camí. Gaudireu d'unes vistes impressionants fins arribar a la Mola de Boix, que no es més que una petita prominència.

Aneu
avançant ara ja de cara avall fins que sortiu a un corriol ben fressat. Aquí seguiu-lo a l'esquerra, de cara avall. Aneu baixant fins a sortir a una pista, on hi ha la Font i la Bassa de la Llagosta. Continueu per la pista, seguint les marques de GR, fins que enmig d'una corba, heu d'abandonar la pista seguir les marques per un camí que surt recte. En pocs metres trobeu el trencall per anar a la Cova de Vidre, una immensa balma on i sol dormir el bestiar.

Contineu pel GR (o també per les marques del Estels del Sud) i aneu pujant mica en mica. A partir d'aquí el camí es posa interessant. Aneu pujant i baixant, passant petits colls, per tornar a baixar un altre cop i així unes quantes vegades. Desprès de molta estona, arribeu a un coll on heu d'abandonar el camí i enfilar-vos per una roca, tot seguint les marques.

Pugeu encara una mica més, arribeu al Coll de Pallers i seguiu recte. Aquí el camí ja no puja tant i aneu avançant planers per la Moleta Rodona. Ja teniu les antenes del Mont Caro ben a prop. Ja més endavant, seguiu pujant fort un altre cop per arribar a dalt del Mont Caro, cim més alt de la comarca del Baix Ebre i un
fantàstic mirador, tot i que el dia a nosaltres no ens va acompanyar massa.

Ara per baixar, aneu un tros de carretera enredera i seguiu el corriol marcat amb pintura vermella que va baixant tot travessant la carretera unes quantes vegades. Sense problemes sortiu ja a baix de tot a la carretera que heu fet servir per arribar en cotxe a l'aparcament. Ara ja només us queda seguir la carretera a l'esquerra durant 1km aproximadament per arribar a on teniu el cotxe.