dijous, 16 de juliol del 2020

l'Agulla d'Aigualcoll (K4)

Accés: És una mica complicat. Sortiu de l'Hospitalet de l'Infant per la N-340 i direcció Castelló fins que arribeu a una gasolinera Repsol a mà dreta. Sortiu a la Gasolinera i aneu a buscar un camí asfaltat al recte on hi ha la indicació de Ermita de Sant Roc. Seguiu pel camí fins a sortir a les vies de l'AVE, aquí seguiu a la dreta, passeu per sota les vies i desprès aneu a l'esquerra.

Més amunt passeu per sota de la AP-7 i aneu a l'esquerra. Arribeu al costat d'una àrea de descans, aquí agafeu un camí a la dreta i passeu per sota de l'A7. Ara aneu seguint la pista més fressada fins que desprès d'un parell de corbes arribeu a un trencall. Aquest és un bon lloc per arraconar el cotxe al marge del camí i seguir a peu.

Tot i que la pista està força ben arreglada i cimentada en els trams més empinats, no deixa de tenir algun tram una mica delicat, tot i que crec que amb un cotxe una mica alt es pot arribar perfectament a la bassa.

Si aparqueu al trencall heu de contar 1h aproximadament de caminada fins a peu de via, si aparqueu a la bassa deuen ser uns 20 minuts

Notes: Via ferrada de dificultat moderada, no tant pels passos que hi puguin haver si no per la distància entre grapes. S'ha d'anar combinant els ferros amb la roca, això fa que potser la sensació de seguretat sigui menor que d'altres ferrades on hi ha molt de ferro.

No hi ha cap pas a destacar, la via és bastant uniforme en els 2 trams

Ràpel obligat d'uns 20 metres al baixar de l'agulla (atenció al recollir-la, es pot enredar fàcilment al cable de seguretat)

Informació detallada Via Ferrada l'Agulla d'Aigualcoll

VIDEOS

Situats a la bassa seguiu per la pista fins a trobar un camí senyalitzat a mà dreta. Una mica més enllà ja trobeu el cartell de la Via Ferrada, on seguint el costerut corriol arribeu a peu de paret, just sota l'Agulla d'Aigualcoll, situada la dreta.

Al via comença potent, on un ja es dona compte de que les grapes estant més separades de lo habitual i que la roca serà una bona aliada, ja que fa de molt bon agafar i té moltes bones presses. Més amunt arribeu a un tram on les grapes t'escupen lleugerament a l'esquerra, però de seguida arribeu al forat, un dels passos característics de la via.

Avall passem per un petit pont, per remuntar per un bonic tram on haurem de fer algun petit salt per arribar a alguna grapa. Remunteu uns metres més per una petita canal i ja arribeu al ràpel, d'uns 20 metres.

Ja a baix el coll aneu lleugerament avall per anar a buscar l'altre tram de la via, a la vostre dreta. Desprès d'un petit pont, comença forta la cosa. Algun desplom aneu trobant, però es pot passar força bé.

Més amunt i desprès d'un tram de cadenes i una petita escala arribeu a l'última paret de la via. Aquí també hi ha algun que altre desplom, però poca cosa, es pot passar bé amb l'ajuda de la roca, que aquí també és molt bona.

Un petit flanqueig a la dreta i ja esteu a dalt de tot. Ara toca seguir camí per baixar fins el coll del ràpel i ja agafar la baixada pel corriol per retornar cap a on tingueu el cotxe.