dimarts, 13 de juliol del 2021

Torreneules des de Daió

AccésHeu d'anar fins a la població de Queralbs. Poc abans d'arribar a la població i enmig d'una corba a l'esquerra hi ha un trencall a la dreta on indica Fustanyà, aneu cap aquí. Passat el pont continueu recte, per un camí estret. Heu d'anar fins a l'aparcament habilitat. A data de 06/07/2021 a partir de les 7:30 hi ha control d'accés a l'aparcament i crec que s'ha de pagar 5€ per vehicle. Si arribeu abans de l'hora podreu entrar sense cap control.

Notes: Ruta llarga i de força desnivell, i generalment per bons camins.

Hi ha un tram baixant que és baixa pel mig de la muntanya per retallar camí, és el Serrat de les Pedrisses. No hi ha problema, és un tram herbós i sense ser massa empinat.

La baixada des del Coll de les Pedrisses és fa per terreny molt empinat i per un corriol poc definit, però que és pot anar seguint gràcies a les fites. És un corriol bastant tapat a la part baixa, però com dic es pot anar baixant sense masses problemes.

Sortiu de Daió i enfileu camí amunt cap a Coma de Vaca. Poca estona més amunt arribeu al Salt del Grill, al fons a la dreta. Un cop vist continueu amunt sense pèrdua. Tot pujant suaument arribeu a una zona poc boscada on heu de traspassar el riu per una passarel·la metàl·lica. a partir d'aquest punt el camí comença a pujar de valent.

Desprès de força desnivell salvat arribeu ja a Coma de Vaca, amb el seu icònic refugi a l'esquerra. Les vistes des de dalt el camí de la Coma de Fresers són espectaculars. Ara baixeu i aneu direcció cap al refugi. Si podeu passar, traspasseu el riu en direcció a la Coma de Vaca, al darrere del refugi. Si no podeu aneu lleugerament a l'esquerra i traspasseu el riu pel pont metàl·lic.

Bé, continueu pujant per Coma de Vaca fins al final de tot, aquí el corriol deix de pujar suaument i començar a remuntar fort amunt. Pugeu de valent mentre aneu veient el Torreneules al vostre davant. Ja a dalt arribeu a la Collada de Torreneules i només us queda arribar fins el cim per una pujada una mica pedregosa. Ja a dalt, les vistes a 360º són magnífiques.

Baixeu fins a la collada i ara seguiu a l'esquerra, en direcció cap a Núria. Aneu baixant molt suaument fins que arribeu a una zona pedregosa, d'una pedra una mica blanquinosa, Aquí abandoneu el camí seguiu tot recte avall, sense camí. Us heu de dirigir al collet que es veu al final de la baixada, les Pedrisses, on hi passa el Camí dels Enginyers.
Es pot anar baixant fàcilment i sense pèrdua

Un cop al camí dels enginyers, seguiu-lo molts pocs metres a l'esquerra i de seguida l'heu d'abandonar i baixar pel dret cap a la dreta, si si, pel dret, sense camí. De seguida veureu fites que us ajudaran a seguir el camí i trobar el camí correcte. Només és aquest primer tram una mica dret i herbós que és perdedor. Un cop trobeu fites ja no les heu de deixar fins a baix de tot.

Aquest camí és una mica brut, dret i s'ha d'estar atent a les fites, però és una bona drecera per baixar un altre cop a baix al camí de les Gorges del Freser. Traspasseu la Canal del Freser, que actualment està molt ben senyalitzat que no és transitable per fer excursions. Desprès de baixar pel tram més brut arribeu un altre cop al camí de les Gorges del Freser i ja només us queda anar avall per retornar fins on teniu el cotxe.