dijous, 28 d’octubre del 2021

Via Facilonga (IV+)

Desnivell: 340

AccésHeu d'anar fins al Monestir de Montserrat i aparcar el més amunt possible. Pugeu amunt i aneu a agafar el camí de Sant Miquel.

Notes: Escalada fàcil, de IV+, tot i que el llarg de la R4 a la R6 tenen força verticalitat i no es puja amb tanta facilitat com la resta de la via.

A data d'avui, es pot rapelar des de l'arbre que hi ha abans d'arribar a la R6, gràcies a una corda enllaçada des de la R6.

Si no teniu previst rapelar amb 2 cordes de 60 i només feu servir 1, haureu de fer 4-5 ràpels per baixar de la via.

Si teniu pressa o simplement no voleu rapelar, que sapigueu que es pot sortir per dalt. No hi ha camí, però el terreny no es gaire boscós i és fàcil orientar-se. En 10 minuts estareu al camí de Sant Miquel a Sant Joan.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre la Via Facilonga

Sortiu del Monestir direcció cap a l'ermita de Sant Miquel, just per davant del funicular de Sant Joan. Passat el càmping trobeu una tanca de ferro, aquí heu d'abandonar aquest camí i enfilar-vos per una canal una mica desfeta a mà dreta. Un cop a dalt heu d'anar seguint un petit corriol bastant brut en direcció cap a la paret fins que ja a les primeres rampes hi veieu el primer parabolt.

Els 2 primer llargs: (III) i (II): Són de tràmit, on si es vol anar per feina no fa falta ni encordar-se.

El tercer llarg: (III): ja es posa una mica més dret, tot i que no deix de ser un III.

El quart llarg: (IV) ja es un bon tram d'escalada, amb moltes presses i sense massa verticalitat, però on ja hem d'anar pujant mirant-ho bé.

El cinquè llarg: (IV+ - (-V): En teoria el llarg estrella de la via, tot i que vam trobar més difícil el següent. Has de mirar bé on posar peus i mans i la paret es quasi bé vertical.

El sisè llarg: (IV+): per nosaltres el més dificil de la via. Molt semblant al llarg anterior, però amb més pati i amb un petit flanqueig on el parabolt està molt amunt per assegurar-se.

El setè llarg: (IV): puja força vertical, però més ajagut que els anterior.

Com em comentat, es pot sortir per dalt fen un ùltim llarg i assegurar en un dels arbres que hi ha ben a prop.  La sortida per dalt si es te una mica de sentit de l'orientació és molt fàcil, s'ha d'anar tot recte seguint al millor pas.

Si no doncs us tocarà fer 2 ràpels de 60 metres, o bé 4-5 amb una corda de 60 metres per rapelar almenys fins la R3.