dijous, 20 d’agost del 2020

Sacs (K3)

Accés: Aneu fins Benasque. Passada la població en direcció cap a Llanos de l'Hospital, arribeu a una rotonda, Uns metres enllà hi ha un camí a l'esquerra on hi ha indicada la Via Ferrada de Sacs. Aparqueu abans del pont que traspassa el Riu Éssera.

Notes: Via ferrada fàcil, amb inici molt planer i monòton i un final més vertical, tot i que els desplomats que hi han es fan molt còmodament.

La baixada seguint les marques vermelles pot ser delicada si el terreny està moll, pareu atenció.

Informació detallada Via Ferrada Sacs

VIDEOS

Bé, sortiu de l'aparcament, traspasseu el pont i aneu riu avall. Al cap de poc més de 5 minuts i al costat d'una torre elèctrica trobeu un corriol a puja a la dreta. Agafeu-lo i arribeu a l'inici de la via ferrada. La primera part es bastant aburrida i monòtona, ja que en moltes ocasions podeu avançar de peu.

Després de força estona avançant bastant planer arribeu a la primera paret vertical. Té un bon desplomat que fa tirar de braços. Seguiu pujant i guanyant alçada ràpidament. Passeu algun que altre desplomat sense massa complicacions i amb poca estona arribeu al final de la via.

Per baixar aneu recte seguint les marques vermelles que davallen per un corriol fort avall. Al cap d'uns 25 minuts arribeu a on teniu el cotxe.