dijous, 2 de juny del 2022

Cresta del Sol (IV) 300m

Distància: 3'25km
Desnivell: 400

Accés: Venint de Solsona, heu d'anar en direcció a Sant Llorenç de Morunys. Passat el pantà de la Llosa de Cavall, i desprès de passar tres túnels curts seguits, arribeu a una corba a l'esquerra força tancada. Just aquí, a mà dreta, hi ha una petita esplanada per deixar-hi el cotxe.

Notes: La dificultat en si rau més en l'aproximació i la tornada, que no pas en l'escalada.

Escalada fàcil, on el pas més complicat és al segon llarg, on hi trobem un mur vertical amb bones presses.

La tornada és el més delicat. Canal bruta i desfeta on s'ha de baixar amb compte, i equipament una mica precari per superar un petit barranc.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre la Cresta del Sol

VIDEOS

Sortiu de l'aparcament i aneu carretera amunt, saltant la tanca i passant pel costat esquerra. Arribeu al túnel, i aquí aneu a buscar un corriol que s'enfila just per sobre d'aquest. Aquí ja veieu alguna fita. Continueu per aquest camí i de seguida arribeu a un trencall. Aquí aneu avall a l'esquerra en direcció a una torre elèctrica. En aquest punt i seguint fites, busqueu un corriol una mica perdedor de cara avall, cap a la dreta. Un cop a baix sortiu a un camí, aquí aneu a la dreta i de seguida us trobeu el pas pràcticament barrat, amb molta vegetació. Tot i que costi, aneu avançant i ja una mica més amunt el camí s'aclareix. Aneu seguint fites i buscant el petit corriol que amb paciència i mirant bé us portarà fins a l'estrep rocós on comença la cresta.

El primer tram és de grimpada fàcil, sense encordar. Arribeu al peu de la primera placa, aquí comença la cresta pròpiament dit. Placa força tombada i que passeu sense complicacions. Aquí podeu allargar fins a la R2, que s'ha de muntar en un arbre a peu d'una paret, o si no fer-ne una que trobeu a mig tram, amb 2 parabolts. Com vulgueu, però si aneu fins dalt us costarà comunicar-vos.

Bé, situats a peu de paret just on hi ha la R2 ve el tram més complicat (si s'agafa per la vertical). Hi han 2 pedres negres que marquen la pujada, per desprès tenir que desplaçar-se cap a la dreta per anar a buscar el parabolt. Falten algunes mans, però pujant peu es troben fàcilment. Es continua per un tram força tombat, però mol estètic i amb unes vistes espectaculars. La reunió està arribant a dalt del cim.

Ara ve un tram de transició i s'avança sense encordar-se. Trobeu un primer tram de grimpada, on és pot pujar sense assegurar-se però parant atenció que hi ha una bona caiguda. Passat aquest tram avanceu més i arribeu a una paret. Aquí si que fa falta encordar-se per passar aquesta paret, on és pot anar pujant sense masses complicacions. La reunió s'ha de fer també d'es d'un arbre ben visible un cop a dalt.

A partir d'aquí comença un altre cop l'aventura. Heu d'anar a buscar un petit coll on hi baixa una canal força desfeta.Vosaltres avall, amb compte, fent servir els arbres i les seves arrels per anar baixant. Passeu per sota d'un pont de roca i ja més avall trobeu un barranc encaixonat on hi ha la instal·lació de ràpel. Nosaltres hi vam trobar cadena amb anella i una mica més amunt 2 bagues amb mallón.

Un cop superat el ràpel, continueu baixant tot seguint fites fins que arribeu a un tallat. Aquí, pareu atenció i aneu a buscar un petit cable situat a la dreta del torrent. Aneu baixant per varies instal·lacions força precàries, fins que arribeu ja al final del torrent. Un cop baix, aneu a buscar la pista, que heu de seguir de cara avall, fins que en uns 20 minuts arribeu a on teniu el cotxe aparcat.