dilluns, 21 de novembre del 2022

Gréixer - Penyes Altes - La Tossa

Desnivell: 1950m

AccésHeu d'anar fins a Bagà, i allà agafar la carretera cap al Coll de Pal. Just quant arribeu al trencall que puja cap a Gréixer, enmig d'una corba, aparqueu al cotxe.

Notes: Ruta molt ben senyalitzada en tot moment. La única cosa a tenir en compte és el desnivell, per a tot el demés, ruta senzilla.

Sortiu de la corba pista amunt, cap a Gréixer. Quant arribeu al primer trencall, aneu recte, i poc més enllà al següent trencall aneu a la dreta. Al cap de poca estona arribeu a on comença el corriol, en direcció cap a la Canal de la Serp.

Aneu pujant pel corriol, sempre seguint marques grogues. Aneu pujant i baixant,
mentre aneu avançant cap a la canal i acostant-vos a les imponent parets. Quant estigueu a sota les parets ja comenceu a pujar la Canal de la Serp, on el corriol comença a pujar de valent per on bonic bosc.

A mesura que aneu sortint del bosc, la vista que tindreu sobre les imponent parets és brutal. Aneu pujant, ara en direcció cap a una canal herbada que teniu al fons. Pugeu de valent per la canal abans d'arribar al Coll de Raset, on ja teniu les primeres vistes de La Cerdanya.

Bé, aquí seguiu a la dreta, de cara amunt. Ara heu de seguir les marques del GR-150.1, per on transcorre la Travessa de Cavalls de Vent. Aneu pujant, passeu per algun tram més rocós, però sense problemes arribeu al cim de les Penyes Altes, un dels millors miradors que hi han a la Serra del Cadí.

Bé, un cop vist, continueu avall, a la dreta, seguint el GR que baixa força dret. Ara aneu avançant per trams més planers, algun petit coll, alguna baixada, fins que arribeu al Coll de Jou. Aquí, continueu direcció cap a La Tossa, on aquí el corriol ja puja més decididament. Aneu pujant fort, sempre seguint marques del GR.

Més amunt i ja fora del bosc, arribeu a un tram més pedregós, on al fons a dalt ja veieu el Refugi del Niu de l'Àliga. Al camí ara fa un tram paral·lel al torrent que teniu a baix de tot, per acabar sortint a una antiga pista que donava accés a les mines. Des d'aquest punt, ja només us queda fer l'últim esforç i acabar de pujar fins a dalt de La Tossa, a pocs metres al darrere del refugi. Llàstima de les antenes i les instal·lacions que trenquen una mica les vistes des d'aquest punt.

Bé, ara baixeu uns metres i aneu cap a l'est, sense camí evident però avançant molt planets. Aneu baixant mica en mica tot resseguint la carena, fins que arribeu a la última pujada del dia, el Cap del Serrat. Aquesta us farà mal de ben segur. Bé, ara aneu seguint el corriol de cara avall, en direcció cap el Refugi de Rebost. Baixeu fort, endinsant-vos mica en mica cap a la vall.

Sense pèrdua, aneu baixant fins a sortir a la carretera de Coll de Pal. Aquí pareu atenció, que el corriol continua avall darrere vostre. Seguiu baixant, seguint marques, fins que al cap de poca estona arribeu al Refugi de Rebost, on vam aprofitar nosaltres per fer una paradeta ben merescuda.

Per seguir, passeu per davant del refugi, sortiu per la tanca de fusta i seguiu corriol on de seguida hi ha un trencall. Aquí, heu de seguir a la dreta, en direcció a Gréixer per un corriol que baixa pel costat d'un torrent, i senyalitzat amb marques taronges. Aneu seguint marques, sense pèrdua fins que desprès de 1h més o menys des del refugi arribeu a on teniu el cotxe.