divendres, 17 de novembre del 2023

Torrent dels Abadals - Morrolius - Turó del Marquès

Accés: Heu d'agafar la carretera C-55 en direcció a Manresa. Sortiu a la sortida de Castellbell i el Vilar. Passat el pont que passa per sobre el riu Llobregat, aparqueu a la dreta, en un ampli aparcament

Notes: En principi ruta fàcil, tot i que s'ha de tenir en compte que al Torrent dels Abadals s'hi ha de grimpar i passar alguns passos força aeris.

No recomanable fer-ho desprès de fortes pluges, hi pot baixar força aigua i pot haver-hi tolls i fang en tot el torrent, a part de la roca humida.

Sortiu de l'aparcament i traspasseu pel riu per l'imponent pont. A l'altre costat, aneu a l'esquerra, tot seguint una pista paral·lela al riu. Ja al final arribeu a una granja on a la dreta de la porta d'accés i surt un petit corriol, senyalitzat com a "torrent". Agafeu-lo i entreu al torrent. De seguida us heu d'endinsar en un llarg túnel molt fosc, que passa per sota la carretera.

Ja a l'altre costat endinseu-vos dins el torrent. Tot i anar trobant altres corriols, vosaltres no abandoneu en cap moment la llera del torrent, que haureu d'anar salvant en varis equipaments (escales, ferros, cadenes etc...) Desprès de força estona per aquest entretingut torrent, sortiu a una pista, que heu de baixar uns metres a la dreta.

Arribeu a un trencall de camins, aquí aneu a l'esquerra. Passeu pel costat de la Font del Casalot i metres més amunt abandoneu la pista per agafar un corriol a mà esquerra. Aquest corriol acaba de recorre els últims metres del Torrent dels Abadals, per desprès virar a l'esquerra i començar a pujar de valent fins a sortir a dalt d'un petit mirador, on hi ha un pessebre. Les vistes a la muntanya de Montserrat són magnífiques.

Ara seguiu la pista a la dreta fins que sortiu a una altre pista. Aquí aneu a l'esquerra i en poca estona enmig d'una corba a la dreta, agafeu un petit corriol per arribar al Mirador de Morrolius. Un cop vist, retorneu fins al petit coll que heu sortit abans. Un cop allà, aneu en direcció a la senyera que hi ha al davant vostre, esteu al Turó del Colomer.

Seguiu el corriol de baixada fins a una pista, seguiu-la a l'esquerra. Passeu per una antiga cantera i més avall arribeu un altre cop al final del tram equipat del torrent. Situats al trencall, ara aneu a la dreta fins que trobeu una pista a mà esquerra, agafeu-la. Atents, ja que pocs metres enllà heu d'abandonar aquesta pista i agafar un corriol a la dreta, on hi veieu unes fites que baixen avall, vosaltres cap aquí. Ara, heu d'anar resseguint ben arran de paret els cingles del resident.

Passeu per l'impressionant via ferrada del Resistent i ja al final dels cingles, agafeu un petit tram equipat amb una escala, i comenceu a pujar molt fort per un costerut corriol. Ja a dalt de tot, arribeu al Turó del Marquès, amb bones vistes un altre cop ala muntanya de Montserrat. Aquí, seguiu la pista fins a trobar un corriol a mà dreta (atenció que es fàcil no veure'l) i comenceu a anar baixant.

Més endavant us trobeu un trencall, vosaltres a l'esquerra, seguint baixant. Ja a baix sortiu a un altre camí que heu de seguir pocs metres, ja que l'heu d'abandonar per un altre que baixa fins a baix el torrent. Traspasseu el torrent i seguiu la pista a la dreta. Poc abans d'arribar a la carretera i just on hi ha una torre elèctrica, abandoneu la pista i traspasseu el camp, en direcció a l'altre torre elèctrica. Un cop situats a la torre, busqueu un difuminat corriol que baixa un altre cop a la llera del torrent.

Aquí, seguiu el corriol, que traspassa la riera i més endavant agafeu una petita pista que surt en una pista asfaltada i aneu avall. Ja a baix i abans de traspassar la riera, aneu recte, seguint un petit camí. Aneu ben arran de riera, fins que l'heu d'abandonar per un costerut però curt corriol a la dreta. Seguiu el tallafoc, fins que ja quasi al final, passeu per sota l'impressionant pont de la C-55, de dimensions considerables. Ara ja només us queda retornar per on heu vingut.