dissabte, 23 de juny del 2018

El Castellaso (K3)

Accés: Si aneu direcció Benasque, un cop passat Villanova i els bombers, que estant a peu de carretera, heu de parar atenció a agafar un trencall a mà dreta per sobre un pont, on està indicada la via ferrada del Castellaso. Un cop passat el pont, agafeu la pista a la dreta, (la que baixa al camping no). Quant arribeu a una corba a l'esquerra, podeu aparcar el cotxe allà mateix, ben arrambat al voral.

Notes: Via ferrada fàcil i curta, amb un pas delicat amb molt de pati, i algun que altre desplom amb bones presses per progressar.

Informació detallada Via Ferrada del Castellaso

Via Ferrada El Castellaso

Sortint de la corba, aneu pista amunt fins que al cap d'un parell de corbes arribeu al panell informatiu de la via ferrada. Continueu uns metres més endavant i arribeu a l'inici de la via.

El primer tram és molt fàcil, amb esglaons junts i sense cap pas compromès. Més endavant comença un tram on hem de progressar utilitzant les presses naturals de la roca, però en bona part d'aquest tram es pot avançar sense cap complicació.

Ja al últim tram d'aquest tros sense equipació, ve per mi el tram més delicat de la via. S'ha de passar per un tram molt aeri, amb el buit a la vostre dreta i sense cap equipació on agafar-se. S'ha d'utilitzar la pròpia paret, i a demès el cable de vida queda per sota de la vostre cintura, fent la sensació de perill una mica més accentuada.

Un cop passat aquest tram amb pati, comença un tram d'esglaons, on haureu de superar 4 desploms, un parell de destacables, però molt curts i fàcils de passar.

Ja a dalt de la paret, heu de fer un petit tram que es fa caminant (tot i està equipat amb cable). Heu d'anar fins a la base d'un petit turo, on desprès d'un petit tram curt i fàcil arribeu al cim del Castellaso, final de la via.

Per baixar seguiu un corriol fins a sortir a una pista, aquí seguiu el corriol que marxa a l'esquerra i desprès de fer una baixada força empinada per sota de l'ermita de Sant Sadurní, arribeu un altre cop a l'inici de la via, ara ja només us queda tornar per on heu vingut per arribar fins el cotxe.