diumenge, 9 de juny del 2019

Maladeta des de la Besurta

Accés: Heu d'arribar fins a la població de Benasque, aquí seguiu carretera amunt amb direcció a Los Llanos del Hospital i continuar per aquesta pista fins a La Besurta, on veureu un petit refugi i aparcament de sobres per deixar el vehicle.

Notes: La ruta pot variar molt en funció de la neu que encara quedi, però els grampons i el piolet jo els portaria a la motxilla de totes maneres.

Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, tingueu en compte la previsió meteorològica i l'equip a portar ( jaqueta, guants, botes, frontal...)

La pujada a la Canal de la Rimaya no és complicada ni gaire exposada, tot i que te una bona pendent i si la neu està "pasteta" podeu patir alguna relliscada, sobre tot a la baixada, s'ha d'anar amb compte.

Us deixo informació dels apartaments on vam allotjar-nos a la mateixa població de Benasque, relació-qualitat preu són perfectes. Des de Benasque a l'aparcament de La Besurta teniu uns 30 minuts, així que si dormiu a Benasque tingue-ho amb compte.

Apartaments Benasque

Panoràmica des de la Maladeta

Sortiu de l'aparcament de La Besurta i seguiu marques de GR, direcció cap el Refugi de la Renclusa. En uns 30-45 minuts esteu al davant del refugi, aquí depenent de l'any ja podria ser que us haguéssiu de calçar els grampons.

Refugi amunt, ja podria ser que hageu de fer servir els grampons. Sigui el cas que sigui, heu d'anar seguint fites, i alguna que altre marca vermella, i si hi ha força neu com va ser el nostre cas, pugeu per on vulgueu, sempre amunt, i amb paral·lel a la cresta dels Portillons. Desprès de passar el primer tram més pedregós i confús arribeu a una gran pala de neu. Aquí continueu tot recte, seguint les diferents traces que de ben segur trobareu.

Ja a dalt de tot d'aquesta pujada arribeu a un coll, aquí, els que van a fer l'Aneto se'n van cap a l'esquerra, vosaltres seguiu recte, en direcció cap a La Maladeta. que ja teniu molt a prop i amb la seva canal ben visible. En aquest punt ja podreu veure si la canal està en bones condicions o no. Desprès de planejar una mica, comença una forta pujada, que després d'una estona us deixa al peu de la Canal del Collado la Rimaya.

Un cop a peu de canal podeu treure el material que necessiteu si així ho creieu o pujar a "pelo". Nosaltres pujàvem amb un piolet a una mà i el pal a l'altre, però tot això dependrà de com estigui la neu. Bé, un cop a dalt només heu de seguir el fil de la carena a l'esquerra i pocs minuts arribeu al cim de La Maladeta. És un dels millors miradors de l'Aneto i la seva glacera, Cresta del Maldito, Ibon de Cregüeña... la quantitat de llocs on mirar et satura.

Un cop contemplades les vistes des d'aquest cim ja només us queda baixar pel mateix camí que heu vingut. Nosaltres volíem anar fins al Pico de Abadias, que està seguint la cresta direcció al Collado Maldito, però sabíem que la ruta no era fàcil i amb neu encara menys, així que un altre dia serà.