dimarts, 26 d’abril del 2022

Canal Oriental del Gra de Fajol Petit - Gra de Fajol

AccésHeu d'anar a l'estació de Vallter, i aparcar a la corba per on puja el GR que va fins el Refugi d'Ulldeter

Notes: Canal força fàcil, amb una bona pendent a la sortida.

Possibles trams de mixt a la meitat i a la sortida

Vigilar amb el Sol a la part final de la canal, on hi toca de bon matí i deixa la neu molt estovada.

Si els ressalts estant tapats i la neu transformada, es pot pujar sense assegurar (com va ser el nostre cas) si no fos així, a partir de mitja canal on ja hi hauria el primer tram mixt us tocarà encordar-vos.

Un cop sortiu de la canal, hi ha un rampa de tràmit sense més complicacions fins el cim.

Sortiu de la corba i aneu direcció al Refugi d'Ulldeter tot seguint marques de GR. Just quant estigueu a sota del refugi, seguiu recte i aneu a buscar una pista d'esquí que passa just per sota. Traspasseu-la amb compte i seguiu direcció a les canals del Gra de Fajol Petit que teniu davant vostre.

Aneu en direcció a l'entrada de la Canal Oriental, evident ja que és la de més a l'esquerra i té un gran con de dejecció. Bé, comenceu pujant fort, buscant ja la canal que no tarda a encaixonar-se.

Quant arribeu a mitja canal esteu força encaixonats, amb unes parets molt altes i una sensació alpina molt guapa. Aquí ja veieu el primer ressalt, o en el nostre cas, un petit pas de mixt que si haguéssim volgut haguéssim pogut esquivar però que vam agafar just pel mig.

Superat aquest ressalt la pendent augmenta una mica i us dirigiu a la sortida, on la canal ja s'obre. Nosaltres en hi trobem el ressalt mig tapat, tot i que al estar la neu tova, ens fa suar de valent per sortir-ne.

Un cop superat aquest tram només us queda seguir tot recte amunt, buscant el millor pas, fins arribar al cim del Gra de Fajol Petit. Un cop gaudit d'aquest cim heu de seguir la carena de cara avall, en direcció al seu germà gran, el Gra de Fajol.

Passeu pel Coll dels Isards (alternativa si voleu baixar cap el cotxe) i seguiu pujant amunt, sempre seguint la carena, on desprès d'una bona pujada arribeu el Gra de Fajol, fantàstic mirador de la zona. Des d'aquí, contineu la mateixa direcció i baixeu fort cap el Coll de la Marrana. Un cop al coll, ja només us queda seguir avall, seguint el camí que de ben segur trobareu marcat en direcció al Refugi d'Ulldeter, i d'aquí en poca estona a on teniu el cotxe.