divendres, 15 d’octubre del 2021

Torreta de Cadí (des de Cornellana)

AccésHeu d'anar fins a la població de Cornellana, al cor del Cadí. Aparcar a l'entrada del petit poble.

Notes: És una ruta ben senyalitzada en tot moment i que segueix força estona camins ben fressats. El tram més delicat està a dalt de tot, on en dies de boira i poca visibilitat és fàcil desorientar-se.

Sortiu del poble i agafeu la pista que surt al costat d'una font. Aquesta pista l'haureu de seguir durant uns 8 quilòmetres fins a Coll Jovell, així que paciència i anar tirant per aquesta pista, això si, amb ombra. Un cop arribeu a Coll Jovell, heu d'agafar el GR que i passa i enfilar-sa amunt, per un corriol que puja de cara a la paret i just pel costat d'un solitari arbre.

Aneu pujant fort amunt, sense descans quasi bé i sempre per corriol ben fressat i senyalitzat. Desprès de salvar una bon des nivell arribeu a dalt una gran esplanada, ja ben bé a dalt del Cadí. Aquí continueu amunt, seguint la mateixa direcció i fins enfilar-se a dalt de la carena.

Un cop a dalt, seguiu a l'esquerra tot resseguint la carena. Desprès de passar per un petit cim, ja veieu el fons la Torreta de Cadí, on hi ha un vèrtex geodèsic. Aneu seguint i de seguida arribeu al cim de la Torreta de Cadí, des d'on es tenen unes vistes espectaculars de 360º.

Un cop gaudit d'aquest cim, seguiu per la mateixa direcció tot seguint la carena. Aquí aneu davallant a poc a poc fins que desprès de baixar forces metres us trobeu un corriol ben fressat que marxa planer. Al cap de poca estona arribeu a un coll on hi arriba una pista. Aquí ja veieu la senyalització que us indica quant us queda fins a Cornellana i des d'aquest punt, haureu de seguir les marques del PR.

Guanyeu una mica d'alçada per de seguida tornar a perdren tot seguint les marques del PR. Us anireu trobant una pista, però vosaltres seguiu sempre pel corriol, de cara avall. Més avall us trobeu més senyalització, aneu seguint direcció Cornellana. Seguiu per un tros de prat, pugeu un petit turó i torneu a baixar per arribar a un altre coll.

Des d'aquest punt, ja només us queda seguir aquest llarg i feixuc camí de baixada fins el poble per retornar a on heu sortit.