dijous, 6 de juny del 2024

Aresta Brucs a l'Agulla de l'Ànec (IV)

Desnivell: 400

AccésHeu d'anar fins a l'aparcament de Can Maçana. (a data de 06/06/2024, val 3€ per federats)

Notes: Escalada fàcil, fàcilment combinable amb la veïna Agulla Sense Nom (+IV)

Per baixar es fa un ràpel de 15 metres per la cara oposada on desprès d'una petita des-grimpada us deix un altre cop al camí que va al Portell Estret.

l'enllaç del Wikiloc pertany a l'Agulla Sense Nom, però com ja he dit, està just al costat esquerra.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre l'Aresta Brucs a l'Agulla de l'Ànec

Sortiu de Can Maçana i aneu en direcció al Refugi d'Agulles. Un cop passat el refugi estigueu atents a trobar el trencall de la Canal Ample a mà esquerra. Aquí aneu en direcció cap el Portell Estret, tot remuntant la canal. Ja quasi bé a dalt de tot, i un cop passada l'Agulla Sense Nom (la qual i passeu just pel damunt), arribeu a la base de l'Agulla de l'Ànec, just al costat esquerra d'aquesta.

El primer llarg: 50m ( II-III). Llarg de tràmit, pràcticament sense equipar, però sense sensació de perill en cap moment. La ressenya diu que són 40 metres, però nosaltres amb una corda de 60 no ens va sobrar massa.

Segon llarg: 30mts (IV - III - IV). Aquí la cosa es posa una mica més dreta, tot i que hi han molt bones mans i peus. El llavi superior es passa fàcilment.

Un cop a dalt, ràpel de 15 metres per baixar a un petit coll i tot baixant per una canal descomposta retornem al camí, que ja només haurem de desfer per retornar al cotxe.