diumenge, 19 de març del 2023

Malanyeu - Griell de Cal Pigot - Roc del Joc de la Pilota

Distància: 19,5km

Accés: Heu d'anar fins a la població de Malanyeu i aparcar en un petit aparcament a l'entrada.

Notes: Ruta molt ben senyalitzada en pràcticament tot el recorregut.

El pas equipat per sobre del Griell de Cal Pigot és força aeri i molt humit, atenció en aquest tram.

La pujada a la Roca del Joc de la Pilota té un petit tram equipat, però no representa cap dificultat.

VIDEOS

Sortiu de Malanyeu amunt, per la pista. De seguida trobeu un trencall, aneu corriol amunt. Ara pugeu fort, seguint marques grogues. En breu arribeu al Griell de Cal Pigot, una espectacular formació de tosca, on veure-ho baixar ple d'aigua deu ser espectacular. Ara, heu de buscar una diminuta canal molt vertical, equipada amb cadenes i una escala. Ja a dalt passeu per dins una petita arcada i remunteu per sobre la roca, un tram molt aeri i espectacular.

Bé, superat aquest bonic tram, seguiu pujant amunt per dins el bosc. Ja ben amunt, el corriol s'aplana i les vistes al nord s'obren. Un bonic tram per gaudir-lo. Més enllà remunteu uns metres i sortiu a un petit coll. Aquí aneu a l'esquerra per anar a buscar la foradada, d'es d'on es tenen unes vistes privilegiades.

Un cop vist, torneu enrere uns metres, i seguiu corriol amunt, sempre seguint marques grogues. Avanceu força planers per un bonic bosc. Seguiu en tot moment les marques grogues en direcció a Falgars, sempre per dalt la carena. Arribeu a un trencall a l'esquerra, aquí abandoneu la carena i  aneu direcció Malanyeu, baixant fort avall. Aquest corriol us portarà fins el Grapisot, un petit pas equipat amb una cadena.

Continueu baixant i arribeu a un trencall de camins. Ara vosaltres amunt, pujant fort de valent un altre cop. Ja a dalt, passeu per la Font del Llop i sortiu a una pista, seguiu-la a la dreta. Poc més amunt torneu a agafar un pista, però ara a l'esquerra. Seguiu per aquest pista molt planera fins que ja més enllà en sortiu a una altre, seguiu-la a la dreta.

Arribeu a la Roca del Catllaràs, aquí abandoneu la pista i aneu pel corriol que marxa a l'esquerra. Costa bastant de seguir en aquests primers metres, però les marques grogues ajuden bastant. Seguiu pel corriol fins que sortiu a una pista, aquí continueu uns petits metres per la.pista i seguiu pel corriol tot recte. Més avall i després de passar per sota de la Roca del Cortal i pel costat de la Font Assedegosa, sortiu a una pista, seguiu-la tot recte.

Aquí pareu atenció a trobar un corriol a mà dreta. A nosaltres ens va costar ja que havien desbrossat el bosc i no es veia el camí. Aquí també hi han marques grogues. Seguiu per aquí, feu un petita pujada i arribeu a una gran clariana, el Joc de la Pilota. Al fons, ja veieu la imponent Roca del Joc de la Pilota, aneu fins a la seva base. Heu de veure algunes fites que us marquin a on comença el corriol per pujar amunt. Ja quasi a dalt, trobeu una corda que us ajuda a passar per una petita canal i ja sou a dalt de la Roca del Joc de la Pilota, on hi ha una vista privilegiada als 360º.

Ara, retorneu enrere fins a la pista i segui-la recte amunt. Aquesta pista pràcticament ja no
 l'haureu d'abandonar en cap moment, sempre seguint les indicacions cap a Malanyeu i marques grogues. A la Collada de les Bassotes si que heu d'abandonar la pista principal i agafar-ne una altre de secundària a l'esquerra, que puja una mica. Al final d'aquesta pista heu d'agafar un corriol a l'esquerra amunt, i ja a dalt agafar un altre corriol que marxa recte, de cara avall en direcció a Malanyeu. Després de baixar força fort, sortiu a una pista que ja us portarà fins a Malanyeu (estigueu atents a un parell de dreceres).