divendres, 21 de febrer del 2020

Canal Gigoló - Cambre d'Ase

Accés: Heu d'anar fins a França, a la Catalunya Nord. Passeu per Puigcerdà i aneu direcció cap a Mont-Lluís. Poc abans d'arribar-hi veureu un trencall cap a Sant Pere dels Forcats (Saint-Pierre dels Forcats). Heu de seguir indicacions cap a l'estació d'esquí de Cambre d'Aze i estacionar a l'aparcament.

Notes: La canal Gigoló té 2 punts claus. Un ressalt a mitja canal, que es pot assegurar bé amb una reunió de 2 parabolts, i que normalment està tapat. El punt més crític pot ser a la sortida, on hi pot haver un mur força vertical, en mixt, o inclús pelat de neu, que pot arribar a pas de IV.

Canal Gigoló

Panoràmica des del cim de Cambre d'Aze

Sortiu de l'aparcament i pugeu per les escales metàl·liques, anant a buscar la pista d'esquí que teniu una mica més amunt. Un cop a la pista seguiu-la pel seu marge esquerra durant força estona, fins que arribeu a dalt al Pla de Cambre d'Aze, on conflueixen varies pistes i on acaba el telecadira.

Aquí continueu amunt, per una altre pista que ben avançada la temporada normalment està tancada al no tenir canons de neu. Seguiu per la pista fins a dalt de tot, a on acaben les instal·lacions. A partir d'aquí heu de seguir per dins el bosc, per un sender que de ben segur estarà trepitjat. El camí va pujant per un torrent, tot seguint algunes fites fins que al finalitzar el torrent surt a un mar de roques.

A partir d'aquest punt ja costa més d'anar seguint el camí, degut al caos de roques que heu de traspassar. En tot cas, vosaltres ja teniu al davant l'impressionant circ glacial de Cambre d'Aze. Heu de mirar d'anar cap a l'esquerra, just al costat dret de la Canal Central que és la més ample de totes. Just al costat d'aquesta canal i comença la Canal Gigoló.

La Canal Gigoló és una de les canals, junt amb al Vermicelle més transcorreguda de la vall, degut a que també és de les més senzilles. La primera complicació us lo podeu trobar abans de mitja canal, on hi pot aflorar un ressalt, que es pot protegir fàcilment amb 2 parabolts.

Passat aquest ressalt la canal s'estreny una mica i va guanyant una mica d'inclinació fins arribar a sota de la paret quasi bé a la sortida. Aquí podeu trobar la màxima dificultat de la canal. Un ressalt que depenent de les condicions us podeu trobar un pas de roca o mixt de IV grau com a molt. Les cornises també solen ser habituals desprès de les nevades.

Un cop sortiu de la canal les vistes són espectaculars, en totes direccions. Aneu cap a l'esquerra, anant a buscar la Canal Central que està just al costat. Si voleu podeu acostar-vos fins al cim de Cambre d'Ase, coronat per una creu. Si la Canal Central tingués molta cornisa o estigués gelada, hi ha un cordino instal·lat per poder repelar just en direcció cap al cim de Cambre d'Ase.

Bé, per baixar per la Canal Central com ja eh dit podeu trobar-vos moltes situacions. Baixeu avall com millor pugueu i un cop avall només heu de desfer el camí que heu fet servir per pujar.