dilluns, 9 de desembre del 2019

Les Dames (K4)

Distància: 3'70km

Accés: Heu d'anar al restaurant de Vinya Nova, al cual si accedeix per una pista en bon estat des de Collbató

Notes: Via ferrada de dificultat moderada, sobre tot els 2 primers trams i la sortida final per la xemeneia, la cual es pot esquivar.

Falta alguna peça en el segon tram, i en algun altre han tret algun que altre esglaó per augmentar la dificultat de la via.

Informació detallada Via Ferrada de Les Dames

VIDEOS

Sortiu de l'aparcament de Vinya Nova i seguiu la pista en direcció cap a Collbató, no pas per on heu vingut, si no en direcció oposada, cap a l'est. Al cap de poca estona passeu pel costat d'una tanca de pedra, on al davant i han unes pilones de fusta, aneu a l'esquerra, seguint el camí que surt darrere les pilones.

Aneu seguint el camí, que fa un parell de tombs. Al cap d'una estona arribeu a la llera d'un torrent, aquí poseu-vos dins el torrent i remunteu-lo amunt. Pocs metres més amunt sortiu a una petita bifurcació on s'ajunta un altre torrent per l'esquerra, aquí i seguint una petita senyal metàl·lica seguiu recte, passant per un llom de roca.

Aneu tirant amunt, aquí ja trobeu algun pas equipat amb cadenes, i algun que altre esglaó. Aneu tirant amunt, remuntant encara el torrent, fins que arribeu a una imponent paret vertical, ja esteu a l'inici de la Ferrada de les Dames.

El primer tram com ja eh dit és vertical, amb les grapes bastant separades entre si. Al final de la paret haureu de fer servir algun que altre forat per progressar, ja que l'equipament és el mínim per avançar.

Un cop superat aquest tram ve un altre de força vertical, amb un primer tram de cadenes fàcil i un altre més dret equipat amb alguna grapa i pedres enganxades a mode de peça artificial. La part més delicada és al final de la paret, on hi falten 3 pedres pràcticament consecutives, fen més difícil la sortida.

A partir d'aquí venen trams força fàcils de cadenes, l'últim és el més exigent, ja que enllaça 3 trams de cadenes força llarg. Un cop a dalt d'aquest tram arribeu a un altre tram d'esglaons, amb un desplomat fàcil, i un flanqueig a la dreta força molest, ja que el cos té tendència a marxar cap a la dreta.

Un cop superat aquest tram, feu un altre petit pas de cadenes i arribeu al tram estrella de la via. Es tracte d'una canal vertical, excavada per l'aigua amb una forma de tobogan, en diuen "l'Olla". No té cap equipament per progressar a part de cable de vida, que està molt ben reforçat amb una espècie d'amortidors per frenar la caiguda. La pedra està molt lliça i és fa molt difícil avançar sense l'ajuda del cable. Si és vol esquivar aquest tram, es té que passar per un forat que hi ha en un lateral i sortir per una petita canal.

Un cop a dalt arribeu al final de la via. Aneu seguint torrent amunt, passeu un petit ressalt equipat amb una cadena i sortiu a un corriol transversal, aquí aneu a la dreta. Remunteu uns metres i comenceu a baixar. Aneu seguint el corriol, senyalitzat amb marques blaves. Més avall pareu atenció que el corriol fa un gir a la dreta, i continua baixant. Ja més avall sortiu a una pista, seguiu-la a la dreta, fins que al cap de poca estona arribeu un altre cop a Vinya Nova.