divendres, 6 d’agost del 2021

Pico Robiñera des de la Borda Brunet

AccésHeu d'anar fins a la població a la petit població de Parzan i uns metres més amunt agafar el trencall cap a Chisagüés. Un cop a la població agafar la pista forestal que segueix al final del poble i seguir-la fins a la Borda Brunet, just després d'una tanca per bestiar.

ATENCIÓ: Per pujar per la pista s'ha de treure un tiquet d'una màquina expenedora situada a la oficina de turisme de Bielsa (3€).

Remarcar a a partir de la Borda Brunet no es pot pujar amb vehicle que no sigui 4x4. Encara que si que es pot, perquè la pista es fa força bé, hi ha un cartell que ho prohibeix, així que deixeu el cotxe aquí i no feu que en un futur ens prohibeixin pujar a tots.

Notes: Tot i ser un dels tres mils més fàcils, no us deixeu enganyar, la última part es força costeruda i pedregosa i és fa molt pesada, tant al pujar com al baixar.

Sortiu de l'aparcament pista amunt fins arribar a l'aparcament del Barranco de Petramula. Uns metres pista amunt ja veieu el trencall a l'esquerra que s'enfila pel marge, vosaltres cap aquí. Aneu pujant de mica en mica per trems no massa empinats. Les vistes del Comodoto a la vostra esquena són espectaculars.

Aneu pujant sense problemes per camí evident, tot seguint fites que hi són durant tot el camí. Més amunt el camí planeja una mica per acabar fent una lleugera baixada a un petit replà. Ara, agafeu el corriol que s'enfila amunt a la dreta, per desprès tornar a planejar. Quant arribeu a un barranc, aquí ja heu de començar a pujar i més amunt traspassar el torrent.

A partir d'aquest punt el corriol ja guanya desnivell, i la pujada és de les maques. Corriol pedregós, que s'ha d'anar buscant en algun tram i bastant empinat. Un cop a dalt d'una paret, aneu lleugerament a l'esquerra seguint fites per fer un petit pas, que ja us deixa a la carena del Robiñera.

Aquí, seguiu per la carena fins al final, fent alguna que altre grimpada però sense dificultats i arribeu al cim del Robiñera. En el nostre cas no varem gaudir massa de bones vistes, però la Penya Blanca i La Munia són els cims que predominen.

Un cop vist, ja us queda desfer tot el camí tal i per on heu pujat i retornar a on teniu el cotxe.