dimarts, 8 de novembre del 2022

Via de la Piula (IV+) + Via de la Gateta (IV)

Desnivell: 600

AccésHeu d'anar fins al Monestir de Montserrat, i allà o bé pugeu a peu fins a la zona de Sant Joan, o bé pugeu amb el funicular que us deixarà allà mateix.

Notes: Al tractar-se de 2 vies molt curtes, aprofitem per fer-les al mateix dia.

La Via de la Piula (IV+) és una via que té el pas clau al segon llarg. Un tram de lateral, amb una sortida una mica exposada, però amb bones mans i bona roca.

La Via de la Gateta (IV), és una via més fàcil que l'anterior, on el millor tram és just al principi, on hi han forats a la roca per posar dits i punta del peu, superat el primer tram, l'escalada pràcticament no té cap interès.

Aquí us deixo un link molt recomanable i molt més detallat sobre les vies.

Via de la Piula  (IV+)

Pugeu amunt fins a l'ermita de Sant Joan, i un cop allà seguiu amunt per agafar el camí que baixa cap a l'Ermita de Santa Caterina. Un cop al camí, obvieu el corriol que baixa cap a l'ermita i seguiu recte, tot seguint fites. De seguida les fites us portaran a baixar per una canal (mols desfeta) fins ja quasi bé a baix de tot trobar l'inici de la Via de la Piula.

Primer llarg: 20mts (II-III): El més fàcil de tots, alguns trams els avances caminant, i desprès d'una petita grimpada arribes a la primera reunió.

Segon llarg: 30mts (IV - IV+): El llarg estrella. Comença molts fàcil, per fer una petita canal. Cal fer un flanqueig força entretingut, per acabar sortint per una bona placa fins a la reunió.

Tercer llarg: 30mts (IV): Hem de superar una petita canal, sembla fàcil des de baix però té el seu que (vigilar pedres soltes). Un cop superat, arribem sense problemes al final de la via.

Via de la Gateta (IV)

Comença una mica més amunt que la via de la Piula, amagada entre els matolls.

Primer Llarg: 25mts (IV): Roca bastant llisa, on tenim foradets per posar dits i punta del peu, de seguida es posa tombat i s'arriba a la reunió caminant.

Segon Llarg: 25mts (IV): Avancem per un petit ressalt de roca que posa la cosa una mica més interessant, tot i que hi han molt bones presses i es tomba molt ràpid. Arribem camina a dalt.

Per tornar doncs ja sabeu, pel mateix camí per on heu pujat.