dilluns, 4 de febrer del 2019

Santa Fe - Turó de l'Home - Les Agudes - Esquei de Morou

Distància: 17'5km

Accés: Heu d'anar fins a Santa Fe del Montseny, situat al cor del Parc Natural. S'hi arriba des de Campins o des de Viladrau. Aparqueu a l'aparcament del costat de la casa d'informació del parc, on hi han les 3 grans Sequoies

Notes: Ruta fàcil, ben senyalitzada en tot el seu recorregut i que transcorre per camins fàcils.

No feu cas del temps horari que surt a l'enllaç del wikiloc, és una hora més perquè vam anar a buscar l'avió estrellat que hi havia direcció a Riells i resulta que fa una dies que l'han tret del bosc després de 18 anys de l'accident, així que si busqueu l'avioneta NO HI ANEU!!!

Sortiu de l'aparcament a peu de carretera i dirigiu-vos amunt, per un camí cimentat i seguint indicacions cap a la Font de Passavets. Al cap de poca estona el camí entre dins el bosc i es va allunyant de la carretera per acabar passant pel costat de la Riera de Santa Fe. Més endavant Sortiu a la carretera, traspasseu-la i arribeu a la Font de Passavets.

Un cop aquí continueu fins arribar a un trencall, aquí podeu anar cap el Turó de l'Home per 2 camins diferents, vosaltres aneu recte, per l'Avetosa, l'altre el fareu servir de baixada. Bé aneu pujant per aquí, per un camí ample i sense masses rampes dures, tot avançant fent les típiques ziga-zagues del Montseny. Passeu per l'Avetosa que li dona nom a aquest camí i ja més amunt comenceu a veure Les Agudes davant vostre.

Ja fora del bosc veieu la caseta de l'estació meteorològica a dalt del Turó de l'Home, ben a prop. Continueu amunt fins a sortir al Coll Pregon, entre les antenes i el Turó de l'home, ara seguiu la pista que passa per sota del Turó de l'home, per la seva esquerra. Situats ben a sota del turó, agafeu un petit corriol que puja directe cap al Turó de l'Home, cim més alt del Montseny i del Vallés Oriental.

Un cop vist, baixeu fins a l'entrada de la caseta i agafeu la pista d'accés de cara avall, fins al Coll Sesbasses, aquí heu d'agafar el GR 5.2, en direcció cap el cim de Les Agudes. Aquest corriol és bastant planer, es guanya molt poca alçada i la ruta es transforma en una passejada molt agradable i amb molt bones vistes. Desprès d'una estona per aquest corriol sense pèrdua arribeu al Coll de les Agudes, aquí seguiu tot recte, ara si, pujant ben fort fins arribar a Les Agudes.

Un cop gaudides de les magnífiques vistes baixeu fins el coll, i ara agafeu el corriol de l'esquerra, de cara avall, en direcció cap a Santa Fe. És un corriol sense pèrdua, ben senyalitzat en tot moment i sense res a destacar. Aneu baixant avall, fins arribar al pont de fusta que traspassa el torrent de Passavets. Ara ja sou a on estàveu al pujar, aquí comenceu a desfer el camí que heu fet al principi fins quasi bé a on teniu el cotxe. Abans de passar per davant del restaurant, gireu a l'esquerra per camí ben marcat.

Agafeu aquest camí cimentat, traspasseu la riera i gireu a la dreta. Quant arribeu a un trencall de camins aneu a l'esquerra, cap a Can Lleopart i la Casa Partida, una casa que sembla que s'hagi quedat a mig fer. Aquí ja heu de seguir la senyalització de color taronja, cap al Turó de Morou. Quant arribeu a la variant, aneu cap el turó. Endinseu-vos dins el bosc per camí ample i evident fins que desprès de salvar una mica de desnivell arribeu a l'Esquei de Morou, un petit estrep rocallós d'es d'on hi han unes magnífiques vistes.

D'es d'aquí continueu seguint marques cap el Turó de Morou, que no és més que 4 pedres mal posades i sense vistes enlloc, sense comentaris que senyalitzin aquest turó. Bé, continueu ara avall, passeu per l'Empedrat de Morou i desprès de continuar baixant sortiu a una pista, ara aneu a l'esquerra. Més avall sortiu a una altre pista, vosaltres ala dreta en direcció cap a Santa Fe. En poca estona arribeu al Pantà de Sant Fe, molt concorregut pels seus voltants. Resseguiu-lo per la seva dreta i tot seguint senyalitzacions arribeu sense problemes a on teniu el cotxe.