dilluns, 15 de maig del 2023

Josa de Cadí - Vulturó - Costa Cabirolera

AccésHeu d'anar fins a la població Josa de Cadí, i aparcar a l'entrada del poble

Notes: Ruta ben senyalitzada en bona part del recorregut, tot i que haureu d'anar abandonant el GR per anar pujant als diferents cims.

Sortiu de Josa de Cadí i traspasseu la carretera per anar a buscar una pista que surt just davant vostre. Aquí ja trobeu marques del GR que heu de seguir bona part de la ruta. Passeu pel costat de l'ermita de Santa Maria de Josa i aneu seguint amunt. Sense pèrdua aneu pujant mica en mica, sense grans rampes. Desprès d'uns 3km arribeu a Coll Jovell.

Ara, gireu a la dreta, en direcció a un solitari arbre i comenceu a pujar fort amunt, seguint el GR. Tram llarg i feixuc, per terreny pedregós o amb alguna que altre grimpada. Ja a dalt, sortiu a camp obert i més planer. Seguiu marques del GR i aneu recte per arribar fins a dalt de la carena. Mireu d'anar amb tendència a la dreta per retallar uns metres, fins arribar ja a dalt la carena.

Ara, toca anar seguint-la i anar pujant els diferents cims, colls i sortides de les conegudes canals. Pic de les Tres Canaletes, Puig de les Gralleres, Coll Canal Baridana.... Al arribar al Vulturó, heu d'anar a buscar una petita canal a la dreta per pujar a dalt i fer una mica de drecera. Un cop a dalt i com us passarà a tots els cims, vistes excepcionals a 360º.

Aneu seguint per la carena, pujant i baixant, un autèntic trenca-cames. Seguiu per Canal del Llitze, Canal de l'Ordiguer, Puig de la Canal de Cristall, i l'últim cim, el Pic de Costa Cabirolera.

Ara, ja, comenceu a baixar pel Pas dels Cabirols en fort pendent. Ja a baix, passeu per una petita esplanada i estigueu atents a agafar un corriol que marxa avall, en direcció al fons de la vall. Ja a baix, aneu seguint el corriol que ara traspassa el fons de la vall, i comença a remuntar la vall pel seu marge esquerra, en direcció contraria a la que heu baixat. Desprès d'una forta pujada final i de passar pel Pas dels Cortils, comenceu a baixar per l'altre vessant de la Serra Pedregosa.

Aquí, aneu a la dreta, per anar a buscar l'inici d'una pista forestal. Just a l'inici, veureu un petit torrent a l'esquerra, deixeu la pista i poseu-vos a dins el torrent. Heu d'anar seguint un difuminat corriol, però que amb l'ajuda d'algunes fites podreu seguir sense dificultat. Ja a baix de tot sortiu a la pista que ve del Mirador de Gresolet. Just a l'inici de la pista, a la dreta, heu d'abandonar-la i anar a buscar el Torrent de Cerneres, també a la vostre dreta.

Heu de seguir aquest torrent fins a baix la carretera, és a dir, quasi bé 5km de baixada. Ja a la carretera, veureu indicacions d'una ruta marcada que ve de Josa de Cadí, i que ara vosaltres heu de seguir a l'inversa. Baixeu cap al riu, passeu per sota el pont de la carretera, i comenceu a seguir aquest corriol ben fressat i marcat amb marques grogues. Més endavant, us trobeu amb el GR que ve de Gósol. Ara només us queda anar seguint el GR fins al poble de Josa de Cadí i retornar a on teniu el cotxe.