dimecres, 12 d’abril del 2023

Alzina d'Alinyà - Cap de la Guàrdia - Tossal de l'Àliga

Temps aproximat: 5,30h
Distància: 16,5km

AccésHeu d'anar fins a la població d'Alinyà, i d'allà pujar fins al petit nucli de l'Alzina d'Alinyà.

Notes: Ruta força complicada de seguir, amb corriols perduts i poca senyalització.

Recomanable el GPS per no perdre massa temps en anar buscant el camí.

Si us agraden les rutes amb poca gent i indret remots, aquesta és la vostra.

VIDEOS

Sortiu de l'Alzina i aneu un tros avall, per poder després agafar el carrer cap dins el poble. Heu de buscar un trencall a la dreta, direcció Jordonera. En breu aquest carrer es converteix en corriol. Seguiu-lo uns metres i quant trobeu un altre corriol, aneu pel de dalt, a l'esquerra. Aquest corriol més endavant es va difuminant una mica fins que en algun tram sembla que es perdi, recomanable GPS en aquest tros.

Seguint el corriol aneu a parar a la vora d'un riu. Aquí no l'heu de traspassar i heu de seguir per el marge esquerra, on hi veureu alguna que altre fita. Ja a dalt, sortiu a les ruïnes d'un antic corral. Aquí ara heu d'anar a buscar un petit torrent a mà esquerra. Costa de trobar l'inici del corriol, però un cop dins el bosc està força fressat. Com a referència teniu una antiga barraca que passeu pel seu costat.

Aneu seguint, fins que sortiu a una clariana. Aquí veieu algunes antigues estaques de color verd,  vosaltres aneu a l'esquerra. De seguida arribeu a un coll on hi ha un pal indicador, aquí desvieu-vos a la dreta i seguiu unes fites per terreny força planer. En pocs metres arribeu al mirador del Cap de la Guàrdia, un magnífic mirador de la Vall de la Vansa, poc conegut pels forans.

Retorneu enrere i ara aneu a la dreta, direcció a Ossera, fort de cara avall. El corriol que es pot anar seguint bé, tret de la part final, que haureu de baixar pel dret fins a una pista. Aquí a la pista seguiu-la a la dreta. Desprès de fer un parell de girs de 180º arribeu a un punt on veieu l'altre pista una mica més avall, poseu-vos dins el bosc i tireu pel dret, sense camí evident. Un cop a la pista, veureu un corriol a mà esquerra direcció Ossera, agafeu-lo.

Heu d'anar seguint les indicacions en direcció a Ossera, entre corriols i pistes. Després de força estona baixant, i amb una petita pujada final arribeu a la part de dalt de Ossera, petit nucli encantador, ben apartat de grans massificacions.

Ara, continueu carrer amunt, on ven aviat veieu indicacions cap a al Coll d'Ares. A partir d'aquí comença un corriol molt dret i continuat, fins a sortir a una pista. Uns metres per pista, i el corriol torna a pujar de valent. Ja a dalt, sortiu al coll d'Ares.

Ara ja per pista, continueu recte avall força estona. Arribeu a un trencall, aquí a l'esquerra amunt. Més enllà veureu senyals del Roc de l'Àliga, vosaltres cap allà. Arribarà un punt on el camí s'acaba de cop i volta i ja només podeu seguir-lo gràcies a les fites. Nosaltres en vam col·locar unes quantes, ja que sense GPS ens hagués costat arribar-hi. Ja al final, arribeu al Tossal de l'Àliga un altre mirador magnífic, aquest encara més desconegut.

Un cop vist, retorneu enrere fins al trencall que heu vist per baixat a l'Alzina d'Alinyà. Aquest corriol no és que sigui tampoc massa fàcil de seguir. Anireu trobant alguna fita, algun corriol més fressat, però s'ha de parar atenció. Ja ven avall sortiu a una pista, aneu a la dreta i en trobeu de seguida una altre. Aneu a l'esquerra i ja només heu de seguir fins arribar un altre cop a on teniu el cotxe.