dilluns, 11 de febrer del 2019

Canal de la Figa - La Tossa

Accés: Heu d'anar fins a l'estació d'esquí de Masella. Aquí seguir carretera amunt fins a l'aparcament de la Coma d'Oriola.

Notes: Canal fàcil i curta, amb un bon accés i una bona tornada, ideal per practicar amb corda, tot i que la roca és bastant dolenta i no ofereix masses possibilitats per fer bones reunions.

No feu cas del temps horari, nosaltres vam tardar tant ja que ens vam prendre el dematí per practicar, però aquesta ruta és pot fer tranquil·lament amb 3 horetes.

Panoràmica des de La Tossa

Canal de la Figa

Sortiu de l'aparcament i aneu en direcció cap a la Coma d'Oriola, on des de l'aparcament ja es veuen les seves canals. Pugeu pel marge dret de la pista dels Isards, vigilant amb els esquiadors. Amb 30 minuts arribeu a la base de les canals, on la Canal de la Figa és la més evident, amb un pas estret al mig. Aquí enfileu amunt.

La canal te 40º de pendent com a màxim i es puja ràpid. Quant comenceu a endinsar-vos a dins, ja podreu posar algun que altre "cacharro" si ho desitgeu, ja que la roca alguna possibilitat dona.

Al pas estret depenent de la neu us hi podeu trobar algun tram de gel, tot i que la poca pendent de la pròpia canal ajuda a passar-ho bé. Un cop sortiu de la canal aneu lleugerament a l'esquerra buscant un petit turó. Passeu pel costat d'una antiga barraca de miners i arribeu a un coll, just a sota el cim de La Tossa.

Pugeu recte cap amunt, per una forta pendent i arribeu al cim de La Tossa, on les vistes són espectaculars, (llàstima de les antenes). Per baixar aneu en direcció cap al remuntador que teniu més a prop, allà veieu unes pistes negres a mà esquerra, baixeu per la de més a l'esquerra, que baixa una mica més suau.

Més avall aquesta pista gira a la dreta i baixa molt fort, per una pendent molt pronunciada, on amb neu dura, haureu de treure el piolet per si les mosques. Un cop baixada aquesta pista seguiu la pista dels Isards avall, torneu a passar pel peu de les canals i desfeu el camí que heu seguit a l'anada.