dilluns, 8 d’agost del 2022

Setcases - Costabona

Distància: 18,5km

AccésLa ruta comença a la població de Setcases, on heu d'aparcar a l'aparcament que hi ha a l'entrada de la població.

Notes: Ruta senyalitzada a trams, inclús hi ha un petit tram que s'ha de pujar pel dret, per una canal ample.

Pel demès, ruta fàcil, tot i que s'ha de tenir una mica de sentit de l'orientació en alguns punts que desapareix alguna marca.

Sortiu de Setcases i aneu a buscar el pont que traspassa el Riu Ter. Continueu per la pista fins que finalitzi, més o menys uns 2 quilòmetres. Ara seguiu pel corriol, que va traspassant el torrent de Vall-Llobre en varies ocasions. Arribeu en un punt on trobeu un trencall, aquí abandoneu la llera del riu i pugeu fort amunt.

És una pujada de les guapes, sense descans pràcticament. Aneu seguint marques blaves. Sortiu del bosc progressivament fins que desprès de salvar un bon desnivell sortiu a una pista, aquí seguiu-la tot recte fins que sortiu a la pista que va de Setcases a Espinavell. Aquí, seguiu la pista avall, fins que trobeu una altre pista a la dreta.

En aquest punt abandoneu la pista principal i agafeu aquesta pista. Quant arribeu a l'alçada d'un tancat per bestiar, heu d'abandonar aquesta pista i enfilar-vos cap dins el torrent. Segons els mapes aquí i transcorre un corriol, cosa que a nosaltres ens va costar de veure, i en alguns punts vam seguir pel mig del torrent. En tot cas, seguint pel torrent s'arriba al mateix lloc que pel camí. Desprès d'aquesta pujada pel dret, sortiu a dalt d'un bon mirador, des d'on ja es veu el Refugi de Costabona, a la vostra esquena. Dirigiu-vos-hi.

Deixeu a la vostra esquena el refugi i seguiu el corriol, que en poca estona enllaça amb el GR-11. Seguiu-lo amunt fins a sortir al Coll de Pal. Ara aquí, gireu a la dreta i enfileu-vos per la carena del Costabona, que tot seguint-la us deixarà al cim d'aquest en poca estona, les vistes, sobre tot del Canigó són magnífiques.

Ara baixeu avall, tot seguint marques grogues fins a sortir a la pista per on heu vingut al principi. Aquí, just per darrere d'un panell i transcorre el GR-11, agafeu-lo. Aneu avançant pel costat d'una tanca per bestiar fins que arribeu en un punt on el GR marxa avall a l'esquerra. Vosaltres aquí seguiu recte, pujant pel costat de la tanca. Més amunt, heu de traspassar a l'altre costat de la tanca i seguir-la amunt per un corriol, ara si ben fressat.

Us trobeu marques de color groc, que us ajudaran a seguir el traçat correcte, però seguint la tanca no us perdreu. Torneu a enganxar un altre cop el GR, que heu de seguir amunt, per una curta però forta pujada. Des d'aquest punt, ja no haureu d'abandonar el GR fins que arribeu a baix a Setcases.

Aneu baixant sense parar, en alguns trams força drets. Seran uns 3-4 quilòmetres fins el poble per completar aquest bona ruta per la zona.