divendres, 11 d’octubre del 2013

La Vall del Bastareny

Accés: Passat Berga, en direcció al túnel del Cadí, heu de seguir la C-16 fins arribar a Bagà,un cop allà aneu direcció Gisclareny. Uns quilòmetres més endavant agafeu una pista amb les indicacions de l'Adou de Bastareny. Aparqueu a l'aparcament del veïnat de l'Hostalet.

Notes: El camí està senyalitzat sempre amb les marques de sender local (verdes i blanques).

Per veure els salts d'aigua amb tota la seva esplendor millor anar-hi en època de pluges o de desglaç.

VIDEOS

Salt de Murcarols

L'Adou del Bastareny (Part 1)

L'Adou del Bastareny (Part 2)

Riu Bastareny

Sortiu del veïnat de l'Hostalet i seguiu la pista forestal en direcció cap a l'Adou del Bastareny. Travesseu el riu Bastareny per un pont de pedra, deixeu a l'esquerra un antic moli, i amb un revolt pronunciat heu d'abandonar la pista per la vostre esquerra i agafar un corriol, on heu de travessar un petita tanca de fusta. El corriol senyalitzat ja amb les marques de sender local, va pujant per un bosc obac. Més amunt el corriol surt al davant de la masia de Cal Puig. Aneu a l'esquerra i amb 2 minuts arribareu a l'ermita de Sant Martí del Puig.

Continueu pel camí i més amunt sortiu a una pista, ignoreu les marques del GR i busqueu les marques de sender local que teniu davant vostre, sender que recorre l'esperó del Serrat Blanc. Aquí el camí puja de valent, fins que metres més amunt sortireu a un tros de camí més planer que us portarà al Coll de l'Escriga, per on passa la carretera que porta fins a Gisclareny. Agafeu la pista que teniu a la vostra dreta, que puja fins a una esplanada.

Aquí les vistes del massís del Pedraforca són espectaculars, un dels millors llocs des on admirar-lo. Continueu per la pista i pocs metres abans de sortir a una altre pista, heu d'agafar un corriol que s'esmuny a la vostre esquerra, de cara avall, senyalitzat com La Font. Arribareu al nucli de Gisclareny, un petit conjunt de cases, coronat a la seva esquerra per l'església de la Mare de Déu del Roser.

Aneu seguint les marques, ara dirigint-vos cap el Coll de la Bena. Recorreu un tram de pista que transcorre enmig de camps de conreu fins que sortiu un altre cop a la carretera, aquí on la carretera s'acaba hi ha un trencall de camins. És un pel confús, però vosaltres heu d'agafar el GR que baixa bosc avall, un corriol ben marcat, no té pèrdua. Baixareu per un bosc molt obac, sempre seguint les marques de sender local, més avall sortireu a una pista, continueu baixant i quant estigueu a l'antic Mas de Murcarols, estigueu atents i continueu pel corriol de l'esquerra.

Amb pocs metres el corriol començarà a baixar de valent, travessareu el torrent de Prat de Rei i quant metres més avall us torneu a trobar amb el torrent, heu d'estar atents i seguir les fites a mà esquerra, just pel costat dret del torrent, que us portarà al Salt de Murcarols. Un cop vist continueu pel camí, travesseu el torrent un altre cop i continueu, ara ja per un camí més ample. Desprès de passar una tanca passareu per un pont i us trobareu la senyalització de l'Adou del Bastareny.

Ara, i seguint la senyalització continueu pel camí, us trobareu primer un salt d'aigua que depenent de l'època que feu aquesta ruta pot ser molt espectacular. Continueu pel camí que s'enfila per sobre d'un tram rocallós, i pocs metres enllà arribeu a l'Adou del Bastareny, naixement del riu Bastareny. Per tornar només heu de seguir la pista per on veníeu i amb 20 minuts estareu de nou al cotxe.