dilluns, 23 de juliol del 2012

El Pedraforca per Gósol ( PR-C 123 )

Accés: Agafar la carretera C-16 amb direcció Berga i abans d'arribar a Guardiola de Berguedà agafar el trencall de Gósol - Saldes. L'excursió comença de la plaça Major de Gósol.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, per tant, preneu les precaucions necessàries
(temps, vestimenta...).

Pràcticament durant tot el camí heu de seguir el PR-C 123.

Sortiu de la plaça Major pel carrer de Picasso, aquí heu d'anar seguint les marques del GR 107, que coincideix amb el camí dels Bons Homes. Sortiu del poble i enfileu-vos per un camí pedregós per dins el bosc, passeu pel costat de la Font dels Terrers (àrea de pícnic) i dirigiu-vos cap a l'extensa plana que teniu al davant. Agafeu el camí que surt a la dreta, per dins el bosc i que us durà a un trencall. Agafeu el de la dreta, just pel costat esquerra de la riera.

Aneu pujant per dins d'aquest bonic bosc, una pujada constant, però més suau que si pugéssiu per alguna altre vessant del Pedraforca. Arribeu a una petita esplanada, aquí el camí fa un gir de 180º i continua enfilant-se

Amb poca estona sortireu del bosc i us dirigireu cap el Paratge de les Set Fonts, unes impressionants formacions calcàries. Arribeu a una petita construcció d'obra, aquí gireu a la dreta i seguiu els pals marcats com a PR. VIGILEU en aquest punt, les marques s'acaben però vosaltres heu d'anar seguint la carena de la muntanya, que us portarà a una altre formació calcaria, La Cresta del Camaril.

Aquí torneu a trobar les marques del PR, que ressegueix aquesta cresta. Passeu pel costat del Forat de les Tres Gralles i amb poca estona arribeu al Coll de Verdet, on us trobareu amb el camí que puja de Saldes. Aquí heu de parar atenció, ja que comença la llarga grimpada fins el cim del Pedraforca, aneu buscant les marques i el millor pas i gaudiu de les espectaculars vistes que us proporciona aquesta cresta.

Desprès d'una bona grimpada arribeu al cim del Pedraforca, el Pollegó Superior, davant vostre teniu el Calderer, a sota la famosa enforcadura i al costat el Pollegó Inferior. Desprès de gaudir de les vistes baixeu cap a l'enforcadura, seguint les marques. Situats al mig d'aquesta imponent formació us donareu conte de les seves dimensions i també de les dimensions de la Tartera del Pedraforca, i la de Gósol, per la que baixareu, al fons podeu veure el poble.

Aquí s'ha d'anar amb cura, ja que les pedres i la terra solta pot causar més d'una rebolcada. Aneu    descendint, amb rapidesa degut al pendent, però a mitja baixada heu de parar atenció, ja que el camí continua tartera avall i vosaltres heu d'agafar un que surt a la dreta, direcció Gósol. Baixeu amb fort pendent per dins d'un bonic i dens bosc fins que sortiu al Torrent de l'Arrubinat. Aquí ja només us queda agafar una pista forestal i baixar