dijous, 8 d’agost del 2013

Estany de la Nou

Accés: Heu d'agafar la carretera de la Plana, (CS 101), on indica Vall del Madriu i Engolasters, i al quilòmetre 7 girar per la carretera de la dreta i aparcar amb el poc espai destinat.

Notes: Es tracte d'una excursió d'alta muntanya, llarga i amb força desnivell, preneu les precaucions necessàries (temps, vestimenta...).

Sortiu pel camí que surt just pel costat del panell informatiu senyalitzat com a GR-7, un camí fressat i pedregós. Més amunt trobareu un trencall a la dreta senyalitzat amb punts grocs, abandoneu el GR-7 i agafeu aquest camí. El camí va pujant constantment per un racó molt humit i ombrívol. Passareu pel costat de la Borda del Boïgot i desprès d'una bona estona de pujar arribareu al Riu de Perafita. Travesseu el riu per un pont de fustes.

Ja a l'altre banda heu d'agafar el camí de Perafita ja marcat amb marques del GR-11.10. A partir d'aquest punt anireu pujant, sempre amb el Riu de Perafita a la vostre dreta, que us anirà brindant nombrosos salts i cascades. Desprès de caminar una bona estona el camí s'anirà allunyant de la llera del riu i endinsant-se dins el bosc. Un cop sortiu del bosc sortireu a una petita plana, aquí us heu de dirigir seguint les senyals de Refugi de Perafita.

Un cop arribeu al Refugi haureu de seguir el senyals de GRP-1 (marques vermelles i grogues) en direcció cap a l'Estany de la Nou, el camí que surt just en front del Refugi. Travesseu un rierol, pugeu per un petit turó i arribareu a l'Estany de la Nou. El camí continua per la llera dreta de l'estany. Aquí heu d'abandonar el GRP que marxa a la dreta i seguir voltejant l'estany, remuntar un petit turonet i buscar un camí que us baixi fins al fons de la vall per tornar a retrobar el GR-11.10 que seguíeu fins que heu arribat al Refugi de Perafita.

Un cop trobeu el GR heu de seguir-lo a la dreta, de cara amunt. Anireu resseguint un petit rierol. Si voleu un metres més amunt podeu anar a veure els Estanys de Perafita, amb un petit camí a la vostre dreta i que no us portarà més de 10 minuts. Continueu amunt seguint les marques del GR on els últims 30 minuts d'ascens els fareu per un paratge extens i dessolat fins que arribeu al collet de Sant Vicenç, frontera entre Catalunya i Andorra. A sota els vostres peus teniu els Estanys de la Pera amb el seu Refugi.

Aquí podeu acostar-vos fins els Estanys de la Pera, o ascendir al Tossal de la Truita (2762m). En qualsevol dels 2 casos el camí de tornada s'ha de fer fins a tornar al ja conegut Refugi de Perafita. Aquí heu d'agafar el GRP-1, el mateix que heu agafat per anar a l'estany de la Nou, però ara en direcció contraria, cap a la dreta. Remuntareu fins a una extensa esplanada i dirigint-vos cap a la Collada de la Maiana. Quant arribeu al coll (senyalitzat), heu de baixar fortament fins al fons de la vall, on trobareu el Riu Madriu.

Travesseu el riu per un parell de ponts de fusta i un cop trobeu el camí seguiu-lo de cara avall, ara ja amb les marques de GR-7 i GR-11. Anireu baixant quasi bé tot el camí amb el riu al costat, passant per paratges de gran bellesa, salts d'aigua i petites cascades. Passareu pel costat del Refugi de Fontverd, més avall passeu pel costat del poble de Ràmio. Una mica més avall heu d'estar atents i deixar a la vostre dreta el trencall del GR-11 que se'n va cap Engolasters. Continueu baixant pel GR-7, passareu pel poble d'Entramesaigües, travesseu un pont de Pedra i ara ja amb terreny conegut només us queda baixar fins el cotxe.